Opgelost door De Amersfoortse: Foutieve overboeking wordt niet adequaat rechtgezet

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 350740
Gebruiker
A. Caris
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Een vergoeding van een declaratie dd 03-01-2019 liet enige tijd op zich wachten. Nadat ik dit telefonisch gemeld had 08-02-2019 kreeg ik te horen dat de vergoeding meer dan twee weken geleden op 23-01-2019 al was overgeboekt en ieder moment op mijn rekening moest komen te staan. Omdat ik dit merkwaardig vond ben ik de declaraties zorgvuldig gaan napluizen en kwam er toen achter dat de vergoeding naar een verkeerde rekening is overgeschreven. Omdat het slechts om 1 verkeerd cijfer ging neem ik aan dat het een typefout is geweest. Ik heb dit ogenblikkelijk telefonisch gemeld in de verwachting dat dit snel recht gezet zou worden. Ik heb toen eerst de opdracht gekregen mijn betaalgegevens te controleren en juist in te voeren. Deze bleken in orde. vervolgens kreeg ik de opdracht een screendump van mijn betaalgegevens en de betaalspecificatie te mailen naar zorg.polis@amersfoortse.nl met de belofte dat het geld binnen 5 werkdagen overgemaakt zou zijn.
Dit is niet gebeurt. Na telefonisch contact kreeg ik te horen dat dit mailadres een algemeen adres is en er eigenlijk een ander mailadres is voor betaalgegevens. Bij verdere telefonische navraag kreeg ik te horen dat mijn melding opnieuw in behandeling zou worden genomen en ik opnieuw 5 werkdagen moest wachten.

De oplossing

Onmiddelijke spoedbetaling van het aan mij verschuldigde bedrag

2 reacties

  1. Auteur
    De Amersfoortse
    Datum
    Uw klacht is door De Amersfoortse in behandeling genomen. Gisteren sprak u met onze klachtbehandelaar die aan u excuses aanbood dat het afhandelen van uw declaratie te lang duurde. Uw declaratie is direct opnieuw in behandeling genomen en De Amersfoortse betaalt het bedrag op uw juiste bankrekening uit.
    Met vriendelijke groet, De Amersfoortse
  2. Auteur
    De Amersfoortse
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Vandaag sprak u met onze klachtbehandelaar.
    U vertelde dat het bedrag van uw declaratie op uw bankrekening is bijgeschreven.
    Met uw goedkeuring sluiten wij het klachtendossier.
    Met vriendelijke groet, De Amersfoortse

Uiteindelijke oplossing

Auteur
A. Caris
Datum
Uiteindelijke oplossing
onmiddelijk contact met een echte medewerker van de Amersfoortse die ook echt in staat was de fout recht te zetten. Binnen afzienbare tijd is dit dan ook gebeurd.
Status
opgelost
Beoordeling
content

Ook een klacht indienen over De Amersfoortse?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen