Opgelost door De Amersfoortse: weigering tandkosten t.g.v.chronische ziekte

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 47222
Gebruiker
J. Rebergen
Datum
6 reacties

Details

De klacht

Wegens chronische ziekte (sarcidose) slik ik medicijnen waardoor ik een droge mond en
ontstekingen krijg. Een medewerker heeft gezegd dat ik de hoge bijdrage tandkosten
(e 600,- P.J.) vergoed kan krijgen uit de basisverzekering als de tandarts een verklaring afgeeft. Ook het dekkingsoverzicht geeft aan dat:"100% vergoeding is bij bijzondere
medische indicatie". n.a.v. dit heb ik een declaratie ingediend. Nu krijg ik een botte afwijzing omdat ik geen gezichtsvergroeiing etc. heb.

De oplossing

Er wordt nu verwezen naar de polisvoorwaarden, waarin gesteld wordt in 9, dat
de nrs. 1t/m5 alleen geldt voor gezichtafwijkingen. N.a.v. het dekkingsoverzicht wordt
echter de verwachting gewekt dat ook in andere gevallen, met tandartsverklaring,
mogelijk is vergoeding te krijgen en de medewerker bevestigde dit ook.
Ik vindt het misleidend dat er in het dekkingsoverzicht verwachtingen gewekt worden,
o.a. keuzehandleiding voor keuze zorgverzekering, die als het op uitbetalen aankomt
niet worden nagekomen!

6 reacties

  1. Auteur
    De Amersfoortse
    Datum
    Geachte heer Rebergen,Uw klacht is in behandeling en de ontvangst hebben wij per mail aan u bevestigd. Daarnaast hebben wij u geprobeerd te bellen. Het spijt ons dat de communicatie verwarrend voor u is. Uw dossier is opnieuw voorgelegd aan onze tandheelkundig adviseur. Wij informeren u binnenkort over de uitkomst.Met vriendelijke groet,
    De Amersfoortse
  2. Auteur
    J. Rebergen
    Datum
    De tandheelkundig adviseur heeft vragen gesteld, hierop heb ik
    de volgende dag geantwoordt.
  3. Auteur
    De Amersfoortse
    Datum
    Geachte heer Rebergen,
    De aanvraag is opnieuw beoordeeld door de tandheelkundig adviseur en goedgekeurd. Volgende week ontvangt u van ons persoonlijk bericht hier over.
    Vriendelijke groet,
    De Amersfoortse
  4. Auteur
    J. Rebergen
    Datum
    Gezien bijgevoegde declaratie van 05062013 is alleen voor 2013
    vergoed, terwijl ook in 2011 en 2012 door mij is bijbetaald.
  5. Auteur
    J. Rebergen
    Datum
    De klacht is tot tevredenheid opgelost op 25 febr.
  6. Auteur
    J. Rebergen
    Datum
    Klachtenkompas was nodig om de klacht op te lossen.
    heel hartelijk bedankt

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J. Rebergen
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over De Amersfoortse?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen