Klacht De autogalerij: Aangekochte auto voldoet niet aan afspraken

Erik van Rooijen

De aangekochte Opel Astra voldoet niet aan de gemaakte afspraken. Er zijn een aantal punten waarom wij deze klacht door willen geven:

1. De kilometerstand klopte niet. De auto is gekocht met een lagere kilometerstand dan er een jaar eerder was doorgegeven voor deze auto, hier lijkt mee gerommeld te zijn. We hebben een brief ontvangen van de RDW met de mededeling dat de kilometerstand onlogisch was.
2. Ons is een nieuwe APK beloofd waarbij eventuele mankementen verholpen zouden worden. Dit is niet gedaan, de auto is onterecht goedgekeurd.
3. De auto vertoont steeds meer gebreken, die buitenproportioneel mogen worden genoemd bij de aankoop van een tweedehands auto.

Natuurlijk hebben we eerst zelf contact gezocht met de verkopende partij. Ze hadden echter geen belang bij het terugkopen van deze auto en adviseerden doorverkoop via marktplaats. Het doorzetten van dit probleem naar een ander lijkt ons niet de gewenste oplossing.

We willen dat de verkoper ons tegemoet komt en verantwoordelijkheid op zich neemt voor deze auto. Duidelijk is dat de auto niet voldoet aan de gemaakte afspraken, waarbij vooral de onlogische kilometerstand opvalt. Hij kan er voor kiezen het koopcontract te laten ontbinden en de auto terug te nemen. Wij hebben de auto zelf al twee keer naar een andere garage gebracht voor reparaties, maar die kosten zouden we dan graag zelf betalen.

Wij vinden dat De autogalerij hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over De autogalerij?