Klacht De Bijenkorf: Bijenkorf wentelt probleem zoekgeraakt pakje af op de klant en komt overeenkomst met mij niet na.

mooieketting

9 september jl. 15.30 u bestelde ik een ketting (E 45,00) via de webshop. De volgende dag zou deze bezorgd worden bij PostNL punt. Vandaag 13 september nog niet ontvangen. Volgens Bijenkorf is pakje zoekgeraakt bij PostNL. Onderzoek bij PostNL kan 14 dagen duren. Volgens Bijenkorf moet ik wachten op uitkomst onderzoek.Ik heb echter een overeenkomst met de Bijenkorf dat het pakket op de afgesproken datum wordt geleverd. Zoekraken pakje is een kwestie tussen Bijenkorf en PostNL. Ik hoor hier niet de dupe van te zijn. Ik heb dit telefonisch en via mail aan Bijenkorf laten weten. Ze blijven bij hun standpunt dat ik moet wachten.Mijn voorstel om een nieuw exemplaar (E 45,00 !!) naar mij te sturen en zelf te wachten op onderzoek PostNL wordt afgewezen. Dit hoort niet. Bijenkorf hoort overeenkomst met mij na te komen.

Een nieuw exemplaar opsturen en onderzoek en probleem met PostNL zelf afwachten en oplossen.

Beste,

Wat jammer dat jouw pakketje kwijt is geraakt bij PostNL.
    We kijken graag naar de status van het onderzoek voor jou.
    Ik heb op het e-mailadres uit jouw bestelling echter geen e-mail noch een onderzoek kunnen vinden.
    Heb jij het e-mailadres, case of incidentnummer voor ons waarop wij deze kunnen vinden?

Alvast hartelijk bedankt.

Team Webcare
    Beste,

Wat jammer dat jouw pakketje kwijt is geraakt bij PostNL.
    We kijken graag naar de status van het onderzoek voor jou.

Alvast hartelijk bedankt.

Team Webcare
    Geachte heer, mevrouw,
    Ik heb een mail op het mailadres van mijn bestelling gekregen ( m.h.stolp@gmail.com ) van een zekere Rima van het klant contact center. Het onderwerp van deze mail is: order 23373837. Referentie: ref:_00D1txS9T._5003Y1lV0v6:ref ?? In de mail staat dat een onderzoek is gestart en dat ik dit moet afwachten. Ik heb op deze mail geantwoord dat ik daar geen genoegen mee neem. (zie mijn oplossing hierboven) Op mijn antwoord heb ik geen reactie meer gekregen.
    Volgens de track&trace code zwerft mijn pakje nog ergens rond bij PostNL. Ik blijf bij mijn mening dat de Bijenkorf haar verantwoordelijkheid dient te nemen en mij meteen een nieuw exemplaar hoort toe te sturen. Ik hoor niet de dupe te zijn van gedoe, onderzoek, enz. tussen de Bijenkorf en PostNL. De status van het onderzoek is iets tussen de Bijenkorf en PostNL. Ik zou daar niet op moeten wachten. De Bijenkorf heeft een overeenkomst met mij die zij niet nakomt.
    Met vriendelijke groet
    de Bijenkorf
    Hartelijk dank! Ik heb de webshop afdeling verzocht hier met spoed op terug te komen voor jou.
    mooieketting
    Dit is geen oplossing. Volgens de website van de Bijenkorf zijn nog enkele exemplaren van de ketting beschikbaar. Ik had een nieuw exemplaar van de ketting dus allang in huis kunnen hebben. Ik zie via T&T dat het pakje nog rondzwerft bij PostNL en dus niet is gevonden.Dit duurt nu al een week en gaat nog veel langer duren!! Nogmaals: de Bijenkorf hoort mij per omgaande een nieuwe ketting toe te sturen en de kwestie met het zoekgeraakte pakje op te lossen met PostNL zonder dat ik daar de dupe van ben. Ik had de ketting op 9 september besteld om hem dit weekend (16/17 september) te kunnen dragen. Ik heb dit ook telefonisch afgelopen donderdag aan de klantenservice meegedeeld. Het plezier van de bestelling is dus verpest. Dit reken ik de Bijenkorf aan, want dit was niet nodig geweest.Kom uw overeenkomst na door mij een nieuwe ketting toe te sturen zodat ik deze morgen in huis heb!!
    mooieketting
    Ik heb nog geen bericht ontvangen van de webshop afdeling! Hoezo spoed? Heel vreemd, want ik zie via de T&T code dat het pakket is teruggestuurd naar het distributiecentrum van de Bijenkorf omdat het "niet is opgehaald"??? Het is bij mij nooit aangekomen. Het is dus kennelijk gevonden??? Schandalig dat de Bijenkorf dit pakket dat door mij is betaald en dus mijn eigendom is, terug laat sturen naar haar distributiecentrum. Waarom word ik niet geïnformeerd? Waarom heb ik het pakket nog steeds niet?
    Een brevet van onvermogen!
    mooieketting
    Volgens de T&T code is mijn pakket gisteren (18/9) om ongeveer 09.15 u afgeleverd bij de Bijenkorf in Tilburg. Waarom word ik niet geïnformeerd? Waarom is het pakket, dat ik heb betaald, niet alsnog naar mij gestuurd? Waarom staat in Mijn account dat het pakket opgehaald kan worden bij het door mij aangegeven PostNL punt terwijl het daar volgens de T&T code nooit is aangekomen? Waarom blijft het oorverdovend stil bij zowel de webshop als bij het team webcare? WAAR BLIJFT MIJN PAKKET?
    Graag een reactie.
    mooieketting
    Via de T&T code had ik al gezien dat het pakket als “niet afgehaald” is beschouwd en retour is gezonden. Het pakket is echter nooit bij het afhaalpunt aangekomen. Het was zoek en is, nadat het werd gevonden, meteen teruggestuurd. Ik had dit graag tijdig van de Bijenkorf vernomen en niet pas achteraf. Ik liep via e-mail, app en telefoon telkens tegen een muur van geen informatie, geen reactie, op. Ook op dit forum nauwelijks reactie. Dit vind ik heel slecht. Slechte reclame voor de Bijenkorf. Een teken van minachting voor de klant. Het bedrijf zou dit niet moeten willen. De webshop, de webcare en de klantenservice weten van elkaar niet wat ze doen. Geen professionele werkwijze. Bij de klantenservice word je slecht te woord gestaan. Een heel vervelende ervaring. Daar doen het terugstorten van het aankoopbedrag en een tegoed bon niets aan af.

mooieketting

Ook een klacht indienen over De Bijenkorf?