Klacht De Bijenkorf: Prijsverandering binnen 7 dagen

Chayenneab

Op zaterdag 07-01-2016 heb ik een Moscow winterjas gekocht
voor mijn moeder in de sale voor het bedrag van €207,86 (30% stippenkorting en
nog eens 10% extra korting) waar ik natuurlijk ontzettend blij mee was! Medewerkster vertelde nog dat de Moscow jassen in dit model bijna overal zijn uitverkocht en niet meer zullen afgeprijsd worden. De
originele prijs van de jas was €329,95. Het was de laatste jas in dat model in
het filiaal Rotterdam. Vrijdag ochtend 13-01-2017 ontvang ik een mail van De
Bijenkorf: Shop op maat: tot 70% korting in de sale. Uit nieuwsgierigheid ben
ik gaan kijken of de jas meer is afgeprijsd, en je raad het al.. Dezelfde jas
tevens ook in haar maat is nu voor 50% afgeprijsd binnen 7 dagen! De jas
bedraagt nu €164,95. Ik ben op vrijdag 14-01-2017 terug gegaan naar de winkel (met originele bon en prijskaartje) om mijn verschil terug halen want daar heb ik recht op. Er staat duidelijk op
de bon: U kunt uw aankoop met deze bon tot 21-01-2017 ruilen of terugbrengen op
de afdeling van aankoop. Er werd mij verteld in de winkel dat dit niet mogelijk
is omdat ze het artikel niet op voorraad hebben. Het kan wel als het artikel
online op voorraad is. Het beleid was als een artikel niet meer op voorraad is kan er niets ''geruild'' worden. Wat echt onzin is want een paar weken ervoor heb ik ook hetzelfde geval gehad met sieraden in dezelfde winkel en daar heb ik wel mijn verschil terug gehad zonder enkel probleem. En ook hier, het artikel was niet meer op voorraad. Ik heb ook aangegeven dat ik de jas kom terugbrengen en
dan koop ik de jas weer, want dat krijg ik het verschil alsnog terug. Daar
kreeg ik geen reactie op. Ik ben toen gelijk een online chat aangegaan met de
klantenservice. Het zelfde verhaal verteld, en volgens hun klopt het niet wat
mij verteld was in de winkel. Ik word van het kastje naar de muur gestuurd en elke keer krijg ik een andere verhaal te horen!

Graag het verschil van €42,91 terug ontvangen.

De Bijenkorf
    Beste meneer/mevrouw Bahadoer,

Allereerst mijn excuses dat wij hier nu pas op terug komen. Ik heb in ons systeem gekeken maar kon hier geen correspondentie over vinden.

Het is echter inderdaad correct dat gemiste (extra) korting niet achteraf vergoed kan worden.
    Als het artikel nog op voorraad is op de website of in het filiaal, kan je natuurlijk wel de eerdere aankoop retourneren als jij voldoet aan de voorwaarden hiervoor en het nieuwe exemplaar kopen of bestellen.
    Dat een collega hier eerder toch een uitzondering op heeft gemaakt doet hier niets aan af.

Mijn excuses nogmaals voor deze late reactie.

Wensen wij jou tot slot toch graag nog een hele fijne dag toe en alvast een mooi weekend.

Groet,
    #bcare

Ook een klacht indienen over De Bijenkorf?