Klacht De boer jachttechniek: kookstel produceert roet bij gebruik

Erik van Poppel

Twee seizoenen geleden gekocht 2 x 1 pits kooktoestel op brandalcohol. Origo 1500. Tijdens koken: blauw én oranje vlam + scherpe geur + roet onder de pannen. Terug naar de Boer: brandstof vervuild. Ze vinden het vervelend, nemen de brandstof terug. Geen voorraad uit andere batch: geld terug. Brandstof uit een andere batch: probleem blijft. Importeur via de Boer: brandstof= goed. Toestellen op andere plek en brandstof uit div. andere batches: probleem blijft. Toestellen afgelopen najaar via de Boer naar importeur: niets aan de hand. De Boer: vervuiling in de brandstof kan probleem zijn. De apparaten geven nog steeds veel roet af, De Boer: als het weer voorkomt, kom dan mét brandstof. Tussendoor importeur gesproken: het ligt niet aan de brandstof en niet aan de toestellen; verwijst naar de Boer. Kastje en muur? In ieder geval schiet het niet op. Geen zin meer om weer naar de Boer te gaan voor zelfde verhaal. Twee jaar bezig. De Boer doet zijn best, maar probleem blijft.

Ik wil graag veilig koken aan boord. Gebruikers van de tweepits toestellen hebben deze klachten niet. Ik had destijds deze veel duurdere oplossing genomen, omdat ik de éénpitters zó kan installeren dat ze smaller zijn (kwart slag gedraaid). Ik wil best een tweepits toestel proberen om te onderzoeken of dat wél werkt. Of een andere oplossing, maar wel een veilige.

Wij vinden dat De boer jachttechniek hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!