Klacht De Fietsenmaker Apeldoorn: gebruikte accu in nieuwe ebike

Klachtnummer
# 57886
Gebruiker
Fons Tuerlings
Datum
0 reacties

Details

De klacht

25-11-2010 ebike gekocht (Batavus weekend ds53) met framenummer BA0247145.
Op 14-03-2014 nieuwe accu laten plaatsen. De oude accu bleek met een ander framenummer in mijn fiets te zitten. (nr. BA0257195). Na uitlezing door het ebike center bleek met deze accu 7700 km! gereden en op naam te staan van iemand woonachtig op de Zilversmidshoeve te Apeldoorn. Mijn conclusie is dat er in mijn nieuwe fiets een gebruikte accu is geplaatst! Ik heb bovenstaand probleem besproken met de eigenaar, waarna deze aangaf hier niets meer mee te doen. Na mijn opmerking dat ik dat wel heel kort door de bocht vond, dreigde hij mij zelfs de winkel uit te zetten.
Op 01-04-2014 heb ik een aangetekende brief verzonden waarin ik heb verzocht mij uitleg te geven hoe dit mogelijk is en wat hij denkt hieraan te gaan doen. Ook heb ik aangegeven dat zijn reactie onacceptabel en zi\éér klant onvriendelijk is. Tot op heden (21-04-2014) geen reactie ontvangen.

De oplossing

Teruggave van een substantieel deel van de kosten van de nieuwe accu.
De nieuwe accu heeft € 399,-- gekost

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

De Fietsenmaker Apeldoorn is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over De Fietsenmaker Apeldoorn?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen