Klacht De Friesland Zorgverzekeraar: Kiemer verstoort zeer precair zorgtraject
Details
Klacht
Mijn partner kampt met een ernstige, complexe zorgsituatie waarbij - na 2 jaar lang een slopende zoektocht - eindelijk een geschikt zorgtraject gevonden is door ons vallend onder basisverzekering. De coordinerend arts in de zoektocht onderschrijft dit traject. Omdat de zorgverlener (erkend contractpartij van een andere grote zorgverzekeraar) niet in Nederland zit, was toestemming nodig.Zonder - in onze ogen - gedegen onderzoek (zich baserend op websiteteksten ipv een behandelplan of contact met de verantwoordelijke arts) wees De Friesland deze aanvraag af; met weinig valide argumenten. Een verzoek tot heroverweging van de behandelend arts bleef onbeantwoord. De onzekerheid voegde enorme stress toe aan de toch al zeer precaire zorgsituatie. Bij navraag (na 2,5 week) volgde - dag voor kerst - een korte mededeling: we vergoeden niets (zonder argumenten of alternatieven). Daarmee verergert De Friesland een toch al precaire zorgsituatie, waar ze een oplossing hoort te bieden.
Gewenste oplossing
Erkenning van de ernst van de situatie (om te beginnen: verdiepen in)Alternatieve oplossingen
Urgentie
De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:
Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.