Klacht De Friesland Zorgverzekeraar: Kiemer verstoort zeer precair zorgtraject

Klachtnummer
# 145377
Gebruiker
zorgpatient1
Datum
1 reactie

Details

Klacht

Mijn partner kampt met een ernstige, complexe zorgsituatie waarbij - na 2 jaar lang een slopende zoektocht - eindelijk een geschikt zorgtraject gevonden is door ons vallend onder basisverzekering. De coordinerend arts in de zoektocht onderschrijft dit traject. Omdat de zorgverlener (erkend contractpartij van een andere grote zorgverzekeraar) niet in Nederland zit, was toestemming nodig.
Zonder - in onze ogen - gedegen onderzoek (zich baserend op websiteteksten ipv een behandelplan of contact met de verantwoordelijke arts) wees De Friesland deze aanvraag af; met weinig valide argumenten. Een verzoek tot heroverweging van de behandelend arts bleef onbeantwoord. De onzekerheid voegde enorme stress toe aan de toch al zeer precaire zorgsituatie. Bij navraag (na 2,5 week) volgde - dag voor kerst - een korte mededeling: we vergoeden niets (zonder argumenten of alternatieven). Daarmee verergert De Friesland een toch al precaire zorgsituatie, waar ze een oplossing hoort te bieden.

Gewenste oplossing

Erkenning van de ernst van de situatie (om te beginnen: verdiepen in)
Alternatieve oplossingen
Urgentie

1 reactie

  1. Auteur
    zorgpatient1
    Datum
    Er is niet gereageerd op Klachtenkompas
    Revalidatiearts, Huisarts en revalidatiesspecialist hebben gesproken met de medisch adviseur van Kiemer/De Friesland en koppelde onafhankelijk van elkaar teruggekoppeld dat zij de stellige indruk kregen dat de mening van haar vooraf al vaststond. De mening van de Friesland is dus gebaseerd op websiteteksten en een telefoongesprek met een arts die de patient nog nooit gezien of gesproken had,
    Na twee jaar progressief invaliderend ziek, zorg ontzeggen

Ook een klacht indienen over De Friesland Zorgverzekeraar?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen