Klacht De Friesland Zorgverzekeraar: slechte vergoeding

jojavis

Vanwege behandeling in het Antoni van Leeuwenhoek heb ik gekeken naar vergoeding van het gasthuis. In de voorwaarden las ik dat bij AV extra en optimaal de vergoeding volledig zou zijn. Nu blijkt dat in de kleine lettertjes staat dat de nacht vooraf aan mijn opname niet vergoed wordt. Om 7 uur in Amsterdam zijn is vanuit Winsum echt nachtwerk om te vertrekken. Daar is een gasthuis ook fijn voor. Ik snap werkelijk niet waarom de nacht ervoor niet vergoed wordt. Ik hoop dat dit nu alsnog geregeld gaat worden.

Ten tweede heb ik vanwege een borstamputatie een prothese aan laten meten. Bij veel zorgverzekeraars is er ook een vergoeding voor de prothesebh en het prothesebadpak. Zonder dit heb je er namelijk nog weinig tot niets aan. Ik snap ook hier niet waarom dit niet vergoed wordt.
Vorige jaren was ik verzekerd bij VGZ. Wat heb ik een spijt dat ik overgestapt ben. VGZ vergoed namelijk voor 500 euro deze zaken wel!

Graag zou ik zien dat De Friesland ook de nacht voorafgaand aan de operatie in het gasthuis vergoed. Daar slaap je namelijk alleen als het nodig is.

Graag zou ik een vergoeding ontvangen voor prothesebh's en prothesebadpak. Ik heb nu 264 euro zelf moeten betalen omdat ik anders niets aan de prothese heb.

Ik hoop dat we tot een oplossing kunnen komen zodat ik toch een tevreden klant van De Friesland zal worden.

Beste mevrouw Visser,

Ik begrijp dat u verontwaardigd bent over het niet vergoeden van de nacht voorafgaand aan uw verblijf in het Antoni van Leeuwenhoek ziekenhuis. Ook wilt u weten waarom een prothesebh en badpak niet vergoed worden.

De nacht voorafgaand aan de behandeling in het AVL vergoeden wij niet omdat hiervoor geen medische noodzaak bestaat. De prothesebh en het badpak vallen niet onder de voorwaarden van de basisverzekering. Deze worden opgesteld door de overheid. Hier hebben wij helaas geen invloed op. Ik kan daarom helaas niet aan uw gewenste oplossing voldoen. Mijn excuses voor het ongemak.

Swancis de Vries

Harlingertrekweg 53 Postbus 270 8901 BB Leeuwarden
     ( +31 (0)58 291 37 35
     www.defriesland.nl

jojavis
    De nachten erna zijn wel medische noodzaak? Wat een slechte reactie! Waarom wordt het bij VGZ wel vergoed? Dat beslist de overheid? Ik voel me niet serieus genomen met uw antwoorden!
    Beste mevrouw Visser,

In onze voorwaarden van de aanvullende verzekering is de vergoeding van de kosten van verblijf op basis van logies in een gasthuis voor een bezoekend gezinslid (echtgenoot, echtgenote, partner en (eigen) in- of uitwonend kind tot 27 jaar). Het moet altijd gaan om een overnachting terwijl het familielid dezelfde nacht in het ziekenhuis verblijft. Er is geen vergoeding voorafgaand aan de opname.

Bij ons geldt geen vergoeding voor een prothesebadpak en een prothesebh.

Het kan zijn dat VGZ hiervoor wel een aparte vergoeding heeft opgenomen in de voorwaarden. Dat is een keuze die VGZ dan heeft gemaakt.

Ik snap dat dit nog steeds geen opgelost antwoord is. Wij kunnen geen passende vergoeding hiervoor geven.

Jolanda Fokkens

Harlingertrekweg 53 Postbus 270 8901 BB Leeuwarden
     ( +31 (0)58 291 31 31
     www.defriesland.nl
    jojavis
    Dat er geen vergoeding is voor familieleden als de patient niet in het ziekenhuis ligt vind ik logisch. Maar het gasthuis is er ook voor de patient voorafgaande aan de opname. Dat u dit niet vergoed blijf ik onlogisch vinden. Jammer dat u geen vergoeding geeft voor een prothesebh en een badpak. Het is mij duidelijk dat mijn overstap naar de Friesland niet slim is geweest. Bedankt voor uw reacties.
    jojavis
    Ik ben er niks mee opgeschoten.

jojavis

Ook een klacht indienen over De Friesland Zorgverzekeraar?