Klacht De Key: Huurachterstand door vertraagde behandeling post

robertfr

Mijn moeder is door Alzheimer's in een verzorgingstehuis terecht gekomen. Ze huurde hiervoor een woning in Amsterdam van 'deKey'. Ik heb eind februari contact opgenomen met deze verhuurder om de woning op te zeggen, en de situatie uitgelegd. Er werd mij op 25 februari telefonisch verteld dat ik dit per brief moest doen, en dat mijn moeder de brief moest ondertekenen (!) Ik heb de brief dezelfde week door mijn moeder laten tekenen en opgestuurd. Pas op 19 maart ontvang ik een bevestiging van de huuropzegging, en een mededeling dat mijn moeder tot 19 april de huur moet betalen. De post was blijkbaar veel te laat verwerkt, later vertelt 'deKey' mij dat de post een 'week of 2' was vertraagd (wellicht door Coronavirus). Nu wordt mijn moeder verteld dat ze een huurachterstand heeft van €288,53 (huur 1 april t/m 18 april).

deKey weet dat de post vertraagd was (gezien mijn dagtekening en het feit dat al hun post weken was vertraagd), en dat de opzegging al ruim voor 1 maart was verstuurd. De huur zou vanaf 1 april niet meer in rekening moeten worden gebracht.

Wij vinden dat De Key hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over De Key?