Opgelost door De Longhi Nederland: DeLonghi geeft geen service aan huis voor apparaten die in buitenland gekocht zijn.

Wim Palm

Nog geen jaar geleden hebben wij via Amazon.de een DeLonghi koffieautomaat ECAM 23.450 aangeschaft. (test advies Consumentenbond!) De laatste tijd geeft het apparaat de foutmelding "te fijn gemalen, regel maalgraad"! De in de handleiding aangegeven oplossing werkt niet altijd en veel maalsels gaan de prulle bak in. Volgens Google een veel voorkomende fout. Van medewerker Consumentendienst DeLonghi ontving ik de email met de volgende inhoud. "Helaas geldt er geen service aan huis voor apparaten die via het buitenland gekocht zijn. U kunt het apparaat naar onze technische dienst in Duiven sturen"!
Dit laatste vind ik niet acceptabel voor een internationaal opererend bedrijf. Garantie voorwaarden moeten internationaal geldig zijn. Graag een reactie.

Dat er een service monteur aan huis komt om de fout melding "te fijn gemalen, regel maalgraad, op te lossen. Er zit nog steeds garantie op dit apparaat.

De Longhi Nederland
    Geachte,We maakten inderdaad een vergissing.
    Er zal spoedig een bezoek aan huis ingepland worden.Excuus voor het misverstand.
    Wim Palm
    Verder geen commentaar. Prima afhandeling tot nu toe. We zullen wachten tot DeLonghi zich meldt voor het maken van een afspraak.

Wim Palm

Ook een klacht indienen over De Longhi Nederland?