Opgelost door De Longhi Nederland: DeLonghi geeft geen service aan huis voor apparaten die in buitenland gekocht zijn.

Status
happy Opgelost
Klachtnummer
# 51467
Gebruiker
Wim Palm
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Nog geen jaar geleden hebben wij via Amazon.de een DeLonghi koffieautomaat ECAM 23.450 aangeschaft. (test advies Consumentenbond!) De laatste tijd geeft het apparaat de foutmelding "te fijn gemalen, regel maalgraad"! De in de handleiding aangegeven oplossing werkt niet altijd en veel maalsels gaan de prulle bak in. Volgens Google een veel voorkomende fout. Van medewerker Consumentendienst DeLonghi ontving ik de email met de volgende inhoud. "Helaas geldt er geen service aan huis voor apparaten die via het buitenland gekocht zijn. U kunt het apparaat naar onze technische dienst in Duiven sturen"!
Dit laatste vind ik niet acceptabel voor een internationaal opererend bedrijf. Garantie voorwaarden moeten internationaal geldig zijn. Graag een reactie.

De oplossing

Dat er een service monteur aan huis komt om de fout melding "te fijn gemalen, regel maalgraad, op te lossen. Er zit nog steeds garantie op dit apparaat.

2 reacties

  1. Auteur
    De Longhi Nederland
    Datum
    Geachte,We maakten inderdaad een vergissing.
    Er zal spoedig een bezoek aan huis ingepland worden.Excuus voor het misverstand.
  2. Auteur
    Wim Palm
    Datum
    Verder geen commentaar. Prima afhandeling tot nu toe. We zullen wachten tot DeLonghi zich meldt voor het maken van een afspraak.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Wim Palm
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
opgelost
Beoordeling
happy

Ook een klacht indienen over De Longhi Nederland?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen