Klacht De Longhi Nederland: Kalkfilter moet na max. 35 uur gebruik al vervangen worden, en word niet vergoed.

NickS11

7-7-2017: We hebben op deze datum 2 airco’s (we pac 128 eco silent a €800 per stuk) gekocht van het merk Delonghi en hebben hem in totaal die zomer max. 35 uur gebruikt. Ik heb toen de winter begon en de airco niet meer nodig was, heb ik het water uit de airco laten lopen(winterklaar) zoals beschreven in de instructies. Ik heb hem in de hoek van de huiskamer laten staan en is dus niet op een vochtige plek opgeslagen(waar de delonghi medewerker later in dit beklag vanuit ging) . Ik heb hem afgelopen week weer gevuld aangezien het aardig warm was. Toen hij aan ging kreeg ik meteen een melding dat de kalkfilter verangen moest worden. Ik dacht, dat zal wel een error zijn dus heb ik de stekker eruit gehaald en nog eens geprobeerd.) De airco blijft het aangeven. Ik heb contact opgenomen met Delonghi omdat ik 5 jaar fabrieksgarantie heb en dacht dat dit wel onder de fabrieksgarantie viel, dat bleek dus niet het geval (alleen technische problemen zei de medewerker). Ik werd afgewimpelt met de opmerking dat de filters niet onder de fabrieksgarantie(nieuw: +- 65euro per stuk) vielen, en dat ik maar een nieuwe moest kopen en vervangen. Ik vond het belachelijk maar hij kon niks voor mij betekenen. Tijdens mijn beklag werd ik afgekapt in mijn verhaal en zei hij ‘er hebben vandaag wel 10 mensen gebeld over hetzelfde en u kunt wel verder gaan maar ik kan niks voor doen alleen een nieuwe filter bestellen’ en anders een fijne dag toegewenst. Belachelijk!!! Als ik van te voren had geweten dat ik mogelijk elk jaar een kalkfilter moet kopen had ik nog eens nagedacht over mijn aankoop. Zoveel geld voor heel weinig service! De 2de airco die we kochten, die mijn ouders in bezit hebben, is niks mee mee. Denk dus nog maar 2x na voordat je bij dit bedrijf iets koopt.

Dat mijn kalkfilter word vervangen.

De Longhi Nederland is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

NickS11
    Graag een reactie

Ook een klacht indienen over De Longhi Nederland?