Opgelost door De Longhi Nederland: Koffiemachine of waterkoker?!

C.J.

In augustus 2011 heb ik een DeLonghi cappuccino- en koffieautomaat gekocht. Circa een jaar later is er een monteur bij geweest: naast koffie uit de koffieuitloop liep er ook water uit het stoompijpje. De monteur raadde mij aan meer warm water uit het (stoom)pijpje te tappen. Ik heb dit advies opgevolgd en drink ruim een liter water aan thee per dag, toch lekt het behoorlijk. Drink ik minder dan stróómt het water eruit.
Reparatie nu, na verloop garantie, kost minimaal 110 euro (voorrijkosten en uurloon monteur), plus nog eventuele materiaalkosten.
Dit vind ik veel geld voor een apparaat dat het misschien een jaar goed blijft doen, áls ik maar genoeg heet water eruit haal, een klusje dat niet zonder gevaar is omdat het enorm spettert hóe hoog de mok ook is.
In de handleiding heb ik hier ook niets over teruggevonden; wél dat je niet langer dan drie minuten achtereen de stoomfunctie moet gebruiken.
DeLonghi gaat inhoudelijk niet in op de klacht.

Ik zou graag van DeLonghi zien dat ze het apparaat zó repareren dat het voldoet aan zijn belangrijkste functies: koffiezetten en melk stomen, zonder dat ik de hele dag thee moet lebberen.

De Longhi Nederland
    Geachte,Ik vind het vervelend dat u een slechte ervaring met een van onze producten heeft.Ik bekeek uw dossier.
    In mei 2012 is een van onze monteurs bij u geweest.
    Deze contrateerde een defect stoompijpje en heeft dat vervangen.
    Ook maakte hij een opmerking over het ontluchten van het toestel, het water tappen zoals u het omschrijft. Een liter water tappen zou niet nodig moeten zijn, een kleine hoeveelheid is vaak al voeldoende. Dit zelfs niet eens dagelijks.Ik vind het jammer dat u de klacht niet eerder heeft gemeld. Na het herstel in mei 2012 bleven er nog 15 maanden over om uw klacht binnen de gafrieksgarantie te melden. In dat geval hadden we geen enkele discussie gehad.Ik ben bereid om gratis arbeid te laten verrichten, het voorrijden kan niet kosteloos gebeuren.Indien u het toestel zelf naar ons toestuurt, zal deze kosteloos hersteld worden.
    Indien u toch liever een monteur aan huis wilt hebben, dan berekenen we het gereduceerde bedrag van € 66.05 (incl. BTW).Ik reken er op dat ik u een net voorstel deed.
    Graag bericht hoe verder te handelen.
    C.J.
    Geachte heer, mevrouw,Hartelijk dank voor uw snelle reactie en uw aanbod. Graag wil ik het toestel via Kiala aan u toesturen. De beheerder is bereid het, omdat ik mindervalide ben en geen eigen vervoer heb, bij mij thuis te komen ophalen.
    Wanneer u hiermee akkoord gaat wilt u mij dan laten weten naar welk punt het gestuurd moet worden?
    Hoogachtend,
    C.J. Ockeloen
    De Longhi Nederland
    Geachte,Natuurlijk gaan wij hier meer akkoord.
    Graag uw toestel sturen naar:
    De'Longhi Nederland BV
    Claudius Prinsenlaan 128a
    4818 CP Breda
    Tav. Audrey BeerensVriendelijk verzoek om deze klacht te sluiten.
    C.J.
    Ik ben erg blij dat we er uit zijn gekomen!