Klacht De Longhi Nederland: Slechte garantie!

Liesvan kints

Ik kocht op 20 september 2013 espresso-apparaat van het merk DeLonght Esam 03.110.S bij Mediamarkt. Van begin af aan blijkt dit apparaat te lekken. Na contact met DeLonghi kreeg ik nieuw waterreservoir toegestuurd, klacht bleef. Daarna kwam er monteur bij mij langs die apparaat repareerde, klacht bleef. Na contact met fabrikant werd besloten het apparaat op 27 dec door firma E-care op te laten halen. Ik heb toen om een leenapparaat gevraagd, hetgeen niet mogelijk was. Nu blijkt dat reparatie nog enkele weken gaat duren (2-4 weken vanaf nu) Wederom heb ik verzocht om leenmachine, hetgeen niet mogelijk is. Mijn punt is dat de machine slechts paar maanden oud is en ik toch wel service mag verwachten, omdat hij nooit goed gewerkt heeft. Dat heb ik geopperd aan DeLonghi en ook dat ze het toestel konden omruilen voor nieuwe, maar beide voorstellen werden niet geaccepteerd . Wat zijn mijn rechten in deze en heb ik recht op een nieuwe of leentoestel?

Tijdelijke machine ter vervanging of een nieuwe

De Longhi Nederland
    Geachte,Het is vervelend dat u een probleem met uw machine heeft.
    Vanwege de feestdagen zijn er ophalingen uitgevoerd in plaats van de normale reparaties thuis. Hierdoor zijn alle beschikbare leentoestellen reeds vergeven.Ik heb zojuist contact opgenomen met E-Care. Ik heb ze opdracht gegeven om uw machine met voorrang te behandelen.Wat betreft uw rechten op een nieuw toestel, dit is afhankelijk van de constatering van de monteur. U dient rekening te houden met een herstelling van uw machine. Helaas in dit geval in 2 stappen (eerder bezoek bij u thuis en nu werkplaats).Het verstrekken van een leentoestel is geen verplichting voor ons. We bieden deze indien beschikbaar wel, dit als aanvullende service.Excuus voor het ongemak en ik reken op uw begrip.