Opgelost door De Longhi Nederland: Steeds weigerende espressomachine met melding " te fijne maling".

EN

Op 8 december 2011 heb ik de espressomachine ECAM 23450S aangeschaft bij BCC.
Het apparaat heeft een lange tijd goed gefunctioneerd maar nu krijg ik elke keer de melding ' te fijne maling". Hij zit dan helemaal dicht en er komt geen koffie meer uit. Bijna na elk kopje koffie doet dit euvel zich voor en maak ik de zetgroep maar weer schoon, maar ook dit helpt niet vaak. Ik houd mij aan de aanbevolen bonen en ontkalk op aangegeven tijden met ontkalker van De Longhi. Nu weet ik dat koffiemachines over het algemeen een beperkte levensduur hebben maar van een espressoapparaat van deze prijsklasse mag je denk ik iets meer verwachten.

Graag een niet te kostbare oplossing voor dit euvel zodat ik nog even plezier kan beleven aan dit koffieapparaat.

De Longhi Nederland

Geachte heer Naterop,

Vervelend om te vernemen dat u een probleem heeft met uw volautomaat.
    De storing die u omschrijft kan verschillende oorzaken hebben.
    Het kan zijn dat de maalstand van de maalmolen te fijn is afgesteld (schakelaar in bonenreservoir), de zetgroep kan verstopt zijn (koffieresten) of een ventiel blokkeert. Zonder het toestel te zien is het niet te beoordelen.

U kunt eenvoudig zelf de maalstand controleren en de zetgroep nog eens goed reinigen. Op onze website staan een aantal tips vermeld. Deze acties kosten u buiten wat tijd helemaal niets. Ondanks dat u de zetgroep met regelmaat schoon maakt zal deze na verloop van tijd toch eens vervangen moeten worden. Zelfs de allerzuiverste koffies zullen resten achter laten.

Indien deze handelingen geen gewenst resultaat opleveren kan een van onze monteurs het toestel beoordelen. We bieden de keuze tussen een monteur aan huis en een herstel in onze werkplaats. Dit laatste is de voordeligste manier, via onze website kunt een kosteloos vervoer naar onze werkplaats regelen.

De'Longhi Nederland

EN
    Bedankt voor uw reactie. Vele handelingen zoals vermeldt op de site van De Longhi had ik inmiddels al uitgevoerd. Denk nu alleen nog even na over het eventueel opsturen van het apparaat en probeer helder te krijgen wat de kosten voor mij zijn die hier eventueel uit voort komen.

EN

Ook een klacht indienen over De Longhi Nederland?