Opgelost door De Longhi Nederland: Voor de 2de keer dezelfde klacht maar helaas garantieperiode met 2/3 weken verlopen!

Wim Palm

Koffie automaat DeLonghi Ecam 23.450 S gekocht rond 13/07/2013 via Amazon Duitsland. In Maart 2014 of iets eerder een frequente storing gemeld. Storing die de volautomaat gaf was. "te fijn gemalen". Op Google een veel voorkomende storing en klacht van veel klanten. DeLonghi wilde in eerste instantie geen garantie geven op aankopen in Duitsland. Na inmenging van Consumentenbond toen heeft een monteur aan huis de reparatie verricht. Geen idee wat de kosten toen waren. Deze week (31/2015) doet dezelfde storing zich weer voor en meld ik deze storing per email. DeLonghi antwoord dat 2 jaar garantie net verstreken is. Dat op de reparatie 3 maanden garantie zat. Dat tussen 2de en 3de levensjaar coulance alleen door monteur kan worden gegeven ( korting op onderdelen). Klacht; klant is niet koning , geen coulance net verstreken garantie, kwalitatief slecht product, wil als garantie, monteur aan huis, kan niet zijn dat ik € 550,00 afschrijf na 2 jaar gebruik.

Ik wil graag dat de reparatie aan de machine wordt uitgevoerd door een monteur aan huis en dat de kosten van de reparatie nog worden gedekt door de garantie.

Wim Palm
    Wacht nog steeds op een reactie van DeLonghi. Inmiddels koffie automaat bij DeLonghi in Breda afgeleverd op 10 augustus jongstleden. Vandaag 17 augustus niets van DeLonghi vernomen.
    De Longhi Nederland
    Geachte,

Vanwege vakanties is de reactietermijn op uw bericht langer dan u van ons gewend mag zijn. Uw machine is gisteren reeds hersteld en naar u terug gezonden.
    De reparatie werd onder garantievoorwaarden uitgevoerd.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

De'Longhi
    Wim Palm
    Klacht is naar mijn tevredenheid afgehandeld. Twee opmerkingen. 1. Ik heb voor de tweede keer Klachtenkompas moeten inschakelen om een en dezelfde klacht ( te fijn gemalen)op te lossen (consument onvriendelijk). 2. Veel onderdelen zijn bij het oplossen van de tweede klacht vervangen. Ik vermoed een dure reparatie. Het is mij duidelijk dat een, door de consumentenbond, als beste geteste koffie automaat zo nodig niet de langste levensduur heeft zonder mogelijk dure reparaties.
    Zie mijn beoordeling.

Wim Palm

Ook een klacht indienen over De Longhi Nederland?