Klacht De Nationale Onderzoeksplatform: Bedrijf is niet transparant over de bron van de gegevens en er is geen privacy policy op site.

Dennis

Bedrijf belt ongevraagd en anoniem. Mijn nummer zou in het bel-me-niet register moeten staan maar dat is blijkbaar niet van toepassing.
Toen ik vroeg hoe ze aan mijn gegevens kwam, gaf de mevrouw aan mijn naam, adres, geboortedatum en emailadres te weten en dat kwam uit een zgn 'burgerdatabase' wat zij mogen raadplegen omdat ze onafhankelijk onderzoek doen. De enquete zou anoniem zijn.

Vervolgens werden vragen gesteld over de aanbieders van zorgverzekering, mobiele telefoon en energie.
Dit waren de enige vragen en daarna was de enquete afgelopen. Toen ik vroeg waar de onderzoek gegevens voor gebruikt werden of gepubliceerd zouden worden verwees ze naar de website 'denationaleonderzoekplatform.com'. Als je het snel zegt klinkt het vertrouwd (nationaal onderzoek) maar in werkelijkheid kun je op die website niets vinden.

Ik wil graag dat mijn gegevens uit hun zgn 'burgerdatabase' worden gehaald en dat er een privacy policy komt omdat er veel persoonsgegevens worden verwerkt.

Wij vinden dat De Nationale Onderzoeksplatform hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over De Nationale Onderzoeksplatform?