Klacht De Nederlandse Adviesbond: Nederlandse Adviesbond wil mensen in hun val laten lopen

Klachtnummer
# 309553
Gebruiker
Roxx79
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Werd gebeld met de opmerking dat ik teveel betaal voor mijn energie. Ik ben iemand die jaarlijks bekijkt waar ik het beste uit ben, dus dat zal wel meevallen. Omdat ik zelf in de energiebranche werk, weet ik dat ik kale tarieven moet vergelijken. Meneer wilde perse weten hoe hoog mijn voorschot was, om zo een vergelijking te kunnen maken. Echter is dat geen manier van vergelijken, aangezien mijn voorschot het afgelopen jaar naar beneden bijgesteld is. Dus heb ik gevraagd naar kale tarieven. Geeft hij me alsnog all-in tarieven door...dus heb ik verzocht een voorstel op de mail te zetten zodat ik zelf de kale tarieven kan gaan vergelijken. Vervolgens krijg ik een sms met een link waar het woord 'goedkeuren' in staan. Even googlen laat zien dat dit een link is waarmee ik gelijk aan een contract vast zit(!), uiteraard niet gedaan. So far de Nederlandse Adviesbond, slecht verhaal dit.

De oplossing

Ik vind dat een bedrijf prima een voorstel kan doen, maar op slinkse manier een contract slijten is onacceptabel. Een klant moet bewust kunnen kiezen voor een contract en niet achteraf allerlei capriolen uit moeten halen om van een contract af te komen.

2 reacties

  1. Auteur
    Roxx79
    Datum
    Het uitblijven van een reactie getuigt ook nog eens van het disrespect van dit bedrijf.
  2. Auteur
    De Nederlandse Adviesbond
    Datum
    Goedendag,

    We hebben de betreffende collega hierop aangesproken. Het is niet het type gesprek waar wij achter als organisatie achter staan. Wij zijn dagelijks hard bezig om de kwaliteit van de gesprekken te verbeteren om te zorgen dat dit soort gesprekken niet meer voorkomen. Ons excuus voor het ongemak.

    Met vriendelijke groet,

    Lisa van Dijk
    De Nederlandse Adviesbond.

Ook een klacht indienen over De Nederlandse Adviesbond?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen