Klacht De Nederlandse Loterij: Lot nemen gemakkelijk , opzeggen omslachtig en langdurig

S. Helder

Als je bij de Lotto een lot wil nemen is het zo geregeld op de site. Je geeft aan met hoeveel loten je wilt gaan spelen , vult de nummers in en geeft akkoord. Vanaf dat moment speel je mee en betaal je ook.
Maar als je ervan af wilt dan is het een ander verhaal. Ik had 2 abonnementen en met elk 1 lot en wilde 1 stoppen. Dit kan alleen maar door te bellen of te mailen of door een formulier in te vullen. Dus maar een mail gestuurd gisteren en vandaag een antwoord gekregen, dat is wel snel dus. Daarin wordt bevestigd dat het abonnement wordt beëindigd. Echter speelt het lot nog mee t/m 7 april. Ik betaal per 4 week en volgens mij is de opzegtermijn hoogstens 1 maand dus zou ik nooit meer in april kunnen meespelen.

Ten 1e zou ik graag zien dat Lotto het net zo gemakkelijk maakt om loten op te zeggen dan het is om ze te nemen.
Ten 2e zou ik graag een verklaring willen hebben waarom ik nog 7 week na opzegging mee moet spelen met een opgezegd lot.
Ten 3e wil ik dat Lotto deze termijn alsnog aanpast en zich houd aan de opzegtermijn van hoogstens 1 maand.

S. Helder
Ik zag dat de reactie van lotto niet openbaar zichtbaar was , waarom weet ik niet . Antwoord van Lotto :" De automatische incasso voor de Lotto spelperiode vindt vooraf plaatst. Omdat deze opdracht al naar de bank was verstuurd op het moment van uw opzegging, gaat uw opzegging pas in vanaf de spelperiode erop. Uit coulance zullen wij voor u het afgeschreven bedrag terug storten op uw rekeningnummer, u speelt voor deze spelperiode dus ook niet mee." Ten eerste is het in mijn ogen geen coulance maar gewoon wet en dus verplicht. Ik heb een abonnement waarbij ik per 4 week betaal en dus is de wettelijke opzegtermijn ook 4 week. Voor mijn part versturen jullie de opdrachten in het begin van het jaar naar de bank voor het hele jaar , zal mij een zorg zijn , daar veranderd de wettelijke opzegtermijn n.a.v. de wet van Dam niet van. Ten 2e wordt mijn vraag niet beantwoord waarom het wel eenvoudig is om een lot te nemen maar niet om op te zeggen.

Ook een klacht indienen over De Nederlandse Loterij?