Klacht De Nederlandse Loterij: Misleidende telefoon acquisitie van de Lotto en KNVB

coen

Ik werd vandaag gebeld door een dame die mij als KNVB lid feliciteerde met het feit dat ik kans maakte op het bijwonen van El Classico (Barcelona-Real Madrid).
Ze had mijn naam en adres gegevens via de KNVB en bood mij aan geheel vrijblijvend een keer mee te doen met de Lotto voor 1 euro per lot, en dus kans maken op een geheel verzorgde voetbalreis. Ze wilde ook aanvullende gegevens zoals rekeningnummer en email adres. Dit gedaan hebbende resumeerde de dame de afspraken die we zouden hebben gemaakt. Dat was volgens haar dat ik minimaal een maand zou meespelen met de Lotto. Daar was ik het niet mee eens en vroeg haar wanneer ik daar dan akkoord op zou hebben gegeven. Zij herhaalde daarop dat fantastische winstkansen maar kon niet aangeven waar ik expliciet akkoord had gegeven op het langdurig meespelen met de Lotto. Ik heb afgesloten met een duidelijke mededeling dat ik verder niet geïnteresseerd was.
Na wat googlen blijkt dat over deze methode al in 2016 de eerste klachten zijn verschenen. De Lotto komt dan steeds met een verhaal over transparantie en eerlijkheid maar dat zijn blijkbaar loze beloftes. Vanuit de KNVB blijft het oorverdovend stil. De Lotto en zeker de KNVB dienen te stoppen met deze misleidende methode om mensen onder onjuiste voorwendselen mee te laten spelen in een loterij.

De Lotto
    Geachte heer/ mevrouw [naam verwijderd door moderator],

Wat vervelend dat de aanbieding niet duidelijk aan u verteld is en u zich hierdoor misleid voelt. Wij bieden hier onze excuses voor aan.

Indien u lid bent van de KNVB kunt u inderdaad benaderd worden voor een abonnement bij de Lotto met 50% korting voor de eerste drie maanden, welke maandelijks opzegbaar is. Bij dit abonnement maakt men kans op een voetbalreis. U betaald dan geen €2,00 voor een lot maar €1,00. Een spelperiode duurt een maand, waarbij er 5 of 6 trekkingen zijn.

Het spijt ons dat u deze informatie niet volledig te horen heeft gekregen. Wij zullen hier een melding van maken en meenemen in de aansturing van de medewerker. We willen u bedanken voor het melden van deze klacht, zodat wij actie kunnen ondernemen.
    U ontvangt per post twee gratis Lotto loten zodat u alsnog het spel kunt spelen zoals dat was toegezegd. Deze loten kunt u in de winkel verzilveren na het invullen van uw lotnummer.

Wij vertrouwen erop u zo voldoende geïnformeerd te hebben.

Nederlandse loterij, afdeling klachten

Ook een klacht indienen over De Nederlandse Loterij?