Klacht De Nederlandse Staatsloterij : Aanmelding aanschaf oudejaarslot met gratis 1/5 lot niet verwerkt

A. Mangal

Onlangs ben ik telef benaderd met een actie om een oudejaarslot te kopen met gratis een 1/5 lot erbij. Ik zou dan tot wederopzegging meespelen met de staatsloterij. Opzeggen kon direct na de oudejaarstrekking. Actie leek mij wel interessant dus ik heb aangegeven hier graag gebruik van te maken. Tot op heden had ik nog niets gehoord wat betreft lotnummers, dus vraag uitgezet bij staatsloterij. Zie hieronder het app verkeer van 27-12

[12:57] Hallo, bedankt voor je bericht. Ik zie dat je de deelname al hebt opgezegd. Dit betekend dat je helemaal niet mee speelt met de trekking.
[13:29] Ik: Hi, dat klopt niet. Ik heb in het recente verleden automatisch meegespeeld en daarna opgezegd. O.b.v. die eerdere deelname ben ik opnieuw telefonisch benaderd voor nieuwe deelname met als actie aanbod gratis een 1/5 lot. Hier heb ik mij voor opgegeven. Het telefoongesprek is volledig opgenomen, dus het zou bekend moeten zijn bij jullie. Ik wil dus alsnog gebruik maken van het aanbod.
[16:10] ‪Wanneer ben je telefonisch benaderd door ons? Het duurt namelijk een aantal weken Dat kan een deelname in het systeem is verwerkt. Zie op dit moment geen deelname. Op het moment dat je de brief ter bevestiging thuis hebt ontvangen is je aanmelding verwerkt.
[16:15] Ik: Is een paar weken geleden geweest. Ik weet het niet meer exact. Ik heb ook nooit een brief ontvangen, maar dat had ik bij de eerdere deelname ook niet gehad geloof ik. Maar ik zou het vervelend vinden als ik nu door een administratieve fout geen gebruik kan maken van het aanbod. Ik verwacht dan ook dat er een passende oplossing wordt geboden.
[18:29] ‪Ik zou je willen vragen om nog heel even geduld te hebben tot dat je de brief ontvangt. Ik kan helaas niet zien wanneer de aanmelding wordt verwerkt maar ik ga er niet vanuit dat dit fout is gegaan. Vanwege de drukte kan het allemaal wat langer duren en zullen we moeten wachten tot het is verwerkt. Mocht er wel wat fout zijn gegaan dan zorgen we er uiteraard voor dat je hetzelfde aanbod krijgt.
[18:34] Ik: Dat wordt denk ik lastig, want as maandag is het al oudjaarsdag. Ik weet nu dus niet of ik zelf een oudejaarslot moet kopen of dat ik nog tijdig via jullie mijn oudejaarslotnummer ontvang.
[18:51] Dat kan sowieso niet meer. De incasso voor de oudejaarstrekking en voor de 10 januari trekking is al in begin december geweest. Het is voor jou dus niet mogelijk om daaraan mee te spelen via de automatische deelname. De eerst mogelijke speeldatum is op 10 februari.

Ik zou alsnog gebruik willen maken van de actie waarvoor ik was benaderd.

Wij vinden dat De Nederlandse Staatsloterij hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over De Nederlandse Staatsloterij ?