Klacht De Nederlandse Staatsloterij : Abonnement gaat te laat in en kan niet op ieder moment opgezegd worden

topke

Mijn klacht is tweeledig. Op de website van de Staatsloterij wordt reclame gemaakt voor de jackpot van februari die gegarandeerd valt. Dus ik besluit mee te gaan spelen. Omdat je bij een abonnement ook nog eenmalig een gratis staatslot krijgt, besluit ik een abonnement te nemen. Dubbele kans op de jackpot. Om een abonnement te nemen moeten enkele stappen doorlopen worden. Pas na het doorlopen van de laatste stap komt de melding dat de incassoperiode voor de trekking van 10 februari al verlopen is en dat ik daarom pas per maart meespeel. Het abonnement is definitief, maar geen dubbele kans op de gegarandeerde jackpot van februari voor mij. Dan maar niet meespelen. Gelukkig stond op het aanmeldscherm: "Je kunt je abonnement eenvoudig op ieder moment opzeggen.". Online bleek dit (nog) niet te kunnen. Daarom werd ik doorverwezen naar de klantenservice. Zij konden echter ook niets voor mij doen. Opzeggen kan pas 2,5 week na het afsluiten van het abonnement, zo werd me verteld. Op mijn opmerking dat op de website staat dat je op ieder moment kan opzeggen werd vrij bot gereageerd met, "meneer, gaan hier nu niet over in discussie, zo werkt het al jaren bij de Staatsloterij.".

Resumerend: ik vind het misleidend om pas na afsluiten van het abonnement te melden dat het abonnement niet voor de eerstvolgende trekking geldt en nog misleidender vind ik dat op de website staat dat het abonnement op ieder moment opgezegd kan worden.

Ik vrees dat mijn abonnement pas opgezegd kan worden als de incasso voor maart al in gang gezet is.

Mijn abonnement annuleren voordat een eerste incasso plaatsvindt. Daarnaast eerlijker communiceren op de website.

Wij vinden dat De Nederlandse Staatsloterij hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over De Nederlandse Staatsloterij ?