Klacht De Nederlandse Staatsloterij : Je kunt niet verifiëren of een mail van de Staatsloterij echt is!

Klachtnummer
# 441796
Gebruiker
P.W.M. Schuit
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik heb een mail ontvangen van de Nederlandse Staatloterij met het verzoek een nieuw wachtwoord in te stellen. Omdat ik per definitie dit soort mails niet vertrouw wil ik zeker weten of dit geen phishing mail is... Lijkt mij redelijk en terecht, toch?
Ik heb op de website gekeken maar over het onderwerp phisiging oid is letterlijk niets te vinden; blijkbaar kennen ze dat probleem niet of krijgen ze daar nooit een FAQ over. Op de LIVE CHAT is niemand beschikbaar. Toen ik belden moest ik 20min wachten; dat doe ik niet.
Ik heb toen een reply mail gestuurd; die gaat naar contact@nederlandseloterij.nl. Van een dergelijk adres mag je een antwoord verwachten, het is immers geen no-reply@nederlandseloterij.nl. Het antwoordemail wat ik daarop ontving verwijst mij naar de website waar ik al was.
MAW er is geen enkele mogelijkheid bij de nederlandse Staatsloterij te verifiëren of de mail die zij verstuurd hebben echt en authentiek is. Slordig!

De oplossing

Allereerst de vraag of dit de aanwezen methode is om van deelnemers te vragen hun wachtwoord aan te passen...
En vervolgens vindt een methode die mij en ook voor alle deelnemers het vertrouwen geeft dat de gestuurde email betrouwbaar is, maw geen phisihing

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat De Nederlandse Staatsloterij hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Ook een klacht indienen over De Nederlandse Staatsloterij ?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen