Klacht De Nederlandse Staatsloterij : Trucjes met de wallet van de Nederlandse Loterij

# 319652
McHammer

Deze klacht gaat over de Nederlandse loterij, waarvan Lotto en Staatsloterij deel uitmaken.

Wat is het geval: Ik had in de wallet op de website Euro 2,- speltegoed zitten. Dat staat dan weergegeven alsof er gewoon Euro 2,- in de wallet zit. Ik was van plan lotto te spelen en daarna een straatje 1/5 staatsloten met XL te kopen (euro 35,-).
Bij het spelen van lotto moest ik euro 10,- bijstorten in de wallet. Ik waardeerde de wallet op met Euro 45,-, voldoende voor lotto en staatsloterij. Ik betaalde de lotto met Euro 12,- uit de wallet zodat daar nog Euro 35,- in zat. Er staat ook op de website dat er Euro 35,- in zit. Genoeg voor de staatsloterij-loten, dacht ik.

Nee dus! Van de Euro 35,- bleek nog steeds het speltegoed van Euro 2,- te staan en dat kan je dus 1) niet zien. en 2) Niet gebruiken voor de staatsloterij. Bij het afrekenen van d elotto-loten is Euro 12,- cash afgeschreven en het speltegoed ongebruikt gebleven. Eerst opwaarderen dus, want die Euro 35,- blijkt dus maar Euro 33,- cash te zijn.

Dit brengt meerdere principiele fouten aan het licht.

1. Als je lotto speelt wordt ALTIJD eerst het cash-tegoed in de wallet gebruikt en dan pas het speltegoed. Volkomen onlogisch en bedoelt om de klant meer te laten spelen dan hij van plan was. De klant kan hierover NIET beslissen en heeft het niet eens door.
2. Je kan absoluut niet zien wat er in de wallet zit, omdat het totale tegoed als 1 bedrag wordt weergegeven: Welk deel is speltegoed en welk deel cash en hoe kan ik het besteden? De klant wordt volledig onwetend gehouden.
3. Nederlandse loterij beslist voor jou hoe de inhoud van de wallet besteed word. De inhoud van de wallet is bezit van de klant en die behoort het beslissingsrecht te hebben. Is dat ook niet juridisch het principe?
4. Als de loterijen als 1 partij wordt weergegeven op de website, waarom kan het speltegoed van de lotto dan niet gebruikt worden voor de andere loterijen van de Nederlandse loterij?

1. Maak de klant weer volledig eigenaar van de wallet.
2. Geef precies weer wat er in de wallet zit: wat is cash, wat is speltegoed en hoe kan de klant het besteden.
3. Laat de klant beslissen bij het afrekenen wat er gebruikt wordt om te betalen: Cash of speltegoed.

Het gaat om een klein bedrag maar om een groot principe.

Wij vinden dat De Nederlandse Staatsloterij hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over De Nederlandse Staatsloterij ?