Klacht De Nederlandse Voorschotbank: Niet goed gehandeld in casus blokkeren van een doorlopende krediet

Peter2608

Op vrijdag 13 oktober 2017 heb ik met een medewerker van de Nederlandse Voorschotbank gesproken omdat de opname van mijn doorlopende krediet geblokkeerd is. Mijn ex-vrouw heeft mij op 12 oktober 2017 een mail gestuurd dat zij een bericht had gekregen van de Nederlandse Voorschotbank, welk soort bericht dit was is mij niet bekend, wij zijn in juni 2016 gescheiden. In het convenant is vast gelegd dat ik het krediet voor mijn rekening neem en het zal aflossen.

Mijns inziens heeft de Nederlandse voorschotbank niet goed en rechtmatig gehandeld;

- Op 13 oktober 2017 in het telefoongesprek gaf de medewerker van de Nederlandse voorschotbank aan dat zij het recht hebben om de blokkade in te laten gaan en dat ik na 3 dagen een brief zou krijgen met een bevestiging. Deze brief heb ik tot op heden (30 oktober) nog niet gekregen

- Mijn ex-vrouw en ik staan op het contract. Van de Nederlandse voorschotbank heb ik geen bericht gekregen niet telefonisch of schriftelijke met de mededeling dat de blokkade is ingegaan en waarom. Volgens de algemene voorwaarden artikel 13 moet dit ten alle tijde schriftelijk ingediend worden zodat beide partijen op de hoogte zijn van de veranderingen.

- Op 16 oktober 2017 kreeg ik een mail van Monique de Wilde (medewerker Customer Relations & & Complaint Manager) met daarin de tekst ‘ik neem uw klacht direct in behandeling. Ik heb uw klacht geregistreerd met kenmerk KL171016-003. Binnen twee weken ontvangt u van mij een inhoudelijke reactie.’ Heeft u vragen? Bel mij dan op telefoonnummer 020 3125 190. U kunt mij op maandag, dinsdag, woensdag en vrijdag bereiken van 8.30 tot 16.00 uur. Ik help u dan graag verder. *Tot op heden (30 oktober) heb ik geen bericht meer ontvangen niet telefonisch of schriftelijk.

- Kan het zo zijn dat een ex-vrouw via de telefoon haar gegevens geeft en dat de doorlopende krediet dan geblokkeerd wordt zonder dat er schriftelijke stukken worden verstrekt zoals een convenant? Iemand anders had ook zomaar kunnen bellen met haar gegevens, geboortedatum, adres etc. etc.? Zie artikel 10 e van de algemene voorwaarden van de Nederlandse voorschotbank.

Blokkade opheffen (deblokkeren) met een schriftelijke bevestiging.

Peter2608
De klacht is niet opgelost. Het bedrijf verwijst naar een e-mail waarin hun naar derden wijzen. De inhoud van mijn klacht wordt niet serieus genomen en is niet goed gelezen of behandeld. Zij willen er nu vanaf zijn door te zeggen dat de klacht intern is opgelost dit is niet waar. Er is nooit met mij contact opgenomen, er is nooit een brief verstuurd naar mij, moest via mijn ex vernemen dat er een blokkade op zit, het bedrijf is nalatig in de privacywet. Klachtenkompas wat kan ik er mee?

Ook een klacht indienen over De Nederlandse Voorschotbank?