Klacht De Ruijter meubel: Bankstel > lubberende lederen bekleding

Klachtnummer
# 99510
Gebruiker
Han Hoogvorst
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Binnen een maand na aanschaf begon de lederen bekleding te lubberen. Ook 'deuken', waar de bank enigszins belast werd, herstellen zich niet meer. Het ziet er allemaal niet meer uit. Voorts blijkt heel duidelijk dat het zitcomfort van de bank in de toonzaal (op basis waarvan ik de bank gekocht heb), beslist veel beter is dan de rommel, die mij geleverd is.
Voorts voel ik me belazerd: de leverancier zou volgens de folder "InHolland" zijn (dat suggereert een deugdelijke Hollands bedrijf), maar nu pas blijkt mij dat het Poolse troep is. De Ruijter heeft dat verzwegen.
De servicemonteur is langs geweest; hij beweerde dat het leer is gaan 'leven'. Dit staat in schril contrast met wat de seniorverkoper mij destijds voor heeft gehouden.

De oplossing

Het leveren van het zitcomfort op basis waarvan ik de bank in de toonzaal gekocht heb.
Lederen bekleding, die niet lubbert.

Ik heb totaal geen vertrouwen dat De Ruiter de problemen deugdelijk kan oplossen gezien de uitstraling van hun 'servicemonteur' (een beetje opstoppen en nog wat klooien).

Derhalve wil ik de koopovereenkomst ontbinden.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

De Ruijter meubel is actief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

0 reacties

Ook een klacht indienen over De Ruijter meubel?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen