Klacht De Ruijter meubel: gebreken keukenstoelen

# 520041
Beduren

Contact gehad met de winkel over vier keukenstoelen,die na vier jaar al gebrekenbeginnen te vertonen. De winkelmzegt niks te kunnen daar dit door het materiaal komt. Ben het hier niet mee eens. De stoelen zijn net 4 jr oud. Dit mag en kan toch niet.

ik wil een oplossing voor dit probleem. dit kan toch niet.!

De Ruijter meubel
    op de bijgeleverde foto ziet het er naar uit dat we hier te maken hebben met een bekleding van lederlook.
    Voorkomend bij lederlook is dat de toplaag kan loslaten. Dit gebeurt door verschillende oorzaken;
    o.a. een (te-)agressief schoonmaakmiddel, een onjuiste luchtvochtigheidgraad in huis, bij een warmte bron staand meubelstuk. Denk hierbij aan dichtbij de radiator of voor het raam, vooral modern dubbelglas (HR++) is een boosdoener, er is zelfs een vermoeden dat dit gebeurt door de zuurtegraad van menselijk vocht ( zweet ) , je ziet dan dat dit vooral gebeurt op de plekken waar het meubelstuk veel vastgepakt of aangeraakt word door handen of het hoofd. Door voorgaande genoemde oorzaken drogen de weekmakers uit en laat de toplaag los van de textiel onderlaag. Dit is een onomkeerbaar proces en valt derhalve onder geen enkele garantie.

Ook een klacht indienen over De Ruijter meubel?