Klacht De Ruitenier: Onterechte factuur na reparatie autoruit

# 41958
avt

Maanden geleden op een parkeerplaats werd door De Ruitenier een kleine schade geconstateerd aan voorruit auto. Na controle verzekeringspapieren gaf De Ruitenier aan dat reparatie helemaal vergoed zou worden door onze verzekeraar. Juist omdat dit verder niets zou kosten, hebben we toegestemd in deze reparatie. Zouden we geweten hebben dat onze verzekeraar deze schade niet zou vergoeden dan zouden we dit absoluut niet hebben laten doen.
Maanden later ontvingen we toch een factuur omdat onze verzekeraar de nota's van dit bedrijf niet vergoed. De Ruitenier moet dit geweten hebben, want er blijken veel dezelfde klachten te zijn.
We hebben schriftelijk bezwaar gemaakt tegen de factuur: overeenkomst is tot stand gekomen onder invloed van dwaling en bij een juiste voorstelling van zaken zou deze niet gesloten zijn; daarom is deze overeenkomst vernietigbaar (BW Boek 6 Artikel 228 sub 1).
Op ons bezwaar geen reactie ontvangen. De Ruitenier heeft nu de incasso uit handen gegeven. Jammer!

Omdat het hier gaat om reparatie na misleidende informatie zijn wij van mening dat deze factuur onterecht is. De Ruitenier had kunnen weten dat onze verzekeraar deze schade niet aan hen zou vergoeden, want dit blijkt achteraf dus veel vaker te zijn voorgekomen.
Niettemin hebben ze ons duidelijk verteld dat de reparatie voor ons gratis zou zijn omdat dit verzekerd zou zijn. Medewerker Ruitenier heeft nota bene zelf de verzekeringspapieren gecontroleerd.
Als van te voren aangegeven zou zijn, dat er mogelijk toch een factuur zou komen omdat de verzekeraar geen schadevergoeding zou betalen, dan zouden wij absoluut deze hele minimale ruitschade niet hebben laten repareren.
De Ruitenier neemt zelf bewust het risico dat er verzekeraars mogelijk niet aan hen uitkeren, die informatie zouden ze ook netjes moeten vermelden aan potentiële klanten. De factuur is dus niet terecht en het bedrag zou kwijtgescholden moeten worden. Dat is nu eenmaal het risico van een dergelijke bedrijfsvoering.

Wij vinden dat De Ruitenier hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over De Ruitenier?