Klacht De Smid Reparatie: Ondanks garantie krijg ik toch een rekening om te betalen

Angelique

Ik heb een koel-vries combinatie gekocht bij BCC eind juli 2016. Er zit 2 jaar garantie op.
In juni 2018 bleef er water onder de groentela staan. Hierop heb ik gebeld met BCC en dit uitgelegd. De medewerker aan de telefoon heeft niets gezegd dat dit onderhoud was die ik zelf moest doen aan de koelkast!
Ik heb dus gevraagd of er een monteur kon komen kijken wat er mis is met de koel-vries combinatie.
De monteur is geweest, ik heb hem de aankoop bon laten zien en erbij vermeld: gelukkig zit er nog garantie op de koel-vries combinatie. Het randje op de achterkant (binnenkant) van de koelkast bleek verstopt. De monteur maakt dit schoon en het was weer in orde. De monteur heeft niet aangegeven dat dit niet onder de garantie viel!

Nu krijg ik tot mijn grote verbazing een rekening van 75,02 om te betalen. Want wat er mis was met de koelkast, dat was onderhoud wat ik zelf had moeten/kunnen doen.

Maar als ik bel dat er iets mis is met de koel-vries combinatie en ik weet niet wat er mis is, dan is het toch logisch dat ik een monteur laat komen? Want er zit nog garantie op de koel-vries combinatie!

Dan kun je toch niet (nadat het is opgelost) een werk bon sturen met een bedrag van 75,02 die ik moet betalen?

Dat klopt niet! Garantie is garantie en niet achteraf aan komen met: dat had de klant zelf moeten schoonmaken! Absurd.

Ik ben het hier niet mee eens!

Kwijtschelding van het gevorderde bedrag van 75,02

Wij vinden dat De Smid Reparatie hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!