Klacht De sphinx maastricht: Haarscheurtjes in wastafel

Cor en Nettie Kusters

Toen wij in 2008 een huis kochten zagen wij al snel dat de wastafel van de Spinx haarscheurtjes vertoonde. Wij hebben hierover toen contact opgenomen met Spinx en wij kregen al meteen de indruk dat bij hun bekend was dat er iets mis was met deze wastafels, de medewerker wist meteen dat het ging om de Atlant 48 en bij latere telefoontjes werd de indruk gewekt dat het om een productiefout zou gaan. Deze wastafel is door de vorige bewoner in 1999 gekocht bij de firma van Heijster in Deurne en volgens Spinx zat hierop 10 jaar garantie. Omdat de firma van Heijster is opgeheven konden wij een nieuwe gaan halen bij de firma Michiels in Someren, deze wastafels waren bij Spinx uit de productie en het restant was geleverd aan de firma Michiels. Binnen anderhalf jaar vertoonde deze nieuwe wastafel wederom haarscheurtjes en intussen worden het er steeds meer, wat we uiteraard verschrikkelijk erg vinden. Op advies van Spinx hebben we toen weer contact opgenomen met de firma Michiels en gevraagd of ze nog over die wastafels beschikten, ze hadden er nog eentje maar die was beschadigd. Daarna hebben we weer gebeld met Spinx en de medewerker vroeg om een servicerapport van de firma Michiels, bovendien zei hij dat ook de garantie van toepassing is op deze nieuwe wastafel. Omdat ik na een maand niets meer had vernomen hebben wij wederom met Spinx gebeld en ze hadden het servicerapport van de firma Michiels niet ontvangen. De medewerker vroeg ons om een bericht toe te sturen en dan zou er daarna eventueel iemand komen kijken. Omdat wij wederom niets meer had vernomen nadat ons bericht was verstuurd hebben wij nogmaals telefonisch contact opgenomen en gesproken met een medewerker van de afdeling after sale service en toen werd ons verteld dat er een brief aan ons verzonden zou zijn met hierin de mededeling dat ze de klacht hadden afgewezen. Een dag later kwam alsnog deze brief met daarin de vermelding: “Er is geoordeeld dat voor deze aanvraag geen beroep gedaan kan worden op de geldende garantiebepalingen, reden: 1e aankoop was in 1999, de garantietermijn van 10 jaar is verstreken”. Wij zijn hierover zeer teleurgesteld en het is naar onze mening wel erg gemakkelijk van Spinx om zo onder de geldende garantie uit te komen. Wij betreuren dit ten zeerste want hierdoor worden wij geconfronteerd met hoge kosten omdat het niet alleen gaat om de wastafel maar deze wastafel vormde een geheel met bijbehorende plateaus en een spiegel.
Wij zien uw reactie met vertrouwen tegemoet.
Cor en Nettie Kusters, Gevart van Doernestraat 22, 5751 ML Deurne. Tel.: 0493314749 Email: coku@chello.nl

Een financiele tegemoetkoming bij de aanschaf van een nieuwe wastafel met inbegrip van een badkamer meubel.

Wij vinden dat De sphinx maastricht hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over De sphinx maastricht?