Klacht De Stentor: heldere oplossing voor iedere serieuze klacht met goede communicatie van regeling naar de doelgroep

A.G. Visser

Binnen 2 weken 3 x geen krant gehad. 1e keer alleen computerstem. 2e en 3e keer medewerkster. Bedrag wordt op abonnementsgeld in mindering gebracht en gemakshalve wordt verwezen naar krant lezen op de site. Voor ons geen aanvaardbare optie. Kranten kunnen niet worden nabezorgd. Alleen op zaterdag kan een bon worden gemaild waarmee bij de plaatselijke winkel een krant gratis kan worden opgehaald. Waarom niet door de week? Zit niet in het systeem. Waarom niet blijft onduidelijk Uiteindelijk zegt serviceafdeling dat men door de weeks ook een gederfde krant bij de plaatselijke winkel kan kopen en het bedrag bij de Stentor kan declareren. Ook wordt gesteld dat de klacht wel aan de bezorger wordt gemeld maar dat pas de derde keer er een serieuze klacht van gemaakt wordt.

Fouten maken kan iedereen maar 3 x achter elkaar te gek. Een dienstverlener die klanten vast wil houden moet iedere klacht dus ook bij de eerste keer (computerstem) direct serieus moeten nemen en zich er niet te gemakkelijk van af mogen maken. Met een bon een krant bij de plaatselijke winkel op kunnen halen zou minstens bij ieder manco, dus ook door de weeks (naast verwijzing naar de digitale versie) als genoegdoening moeten gelden. Bovendien zou dit ook duidelijk in de krant, op de site en door de klachtenafdeling naar de klant toe duidelijk gecommuniceerd moeten worden. Dit lijkt ook voor de Stentor voordeliger dan dat iedereen een gekochte krant moet gaan declareren. Voor alle moeite mag ook het abonnementsbedrag alsnog in mindering worden gebracht als klantvriendelijkheid centraal zou staan.

Wij vinden dat De Stentor hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

A.G. Visser
    Vandaag voor de 4e keer geen krant ontvangen. Toevalligerwijs zijn wij er achter gekomen dat de krant in de brievenbus van de (oude) buurvrouw is bezorgd. De klantenservice van de Stentor toonde zich nu zeer correct en zegde toe dit direct indringend bij de verantwoordelijke distributeur (opnieuw) onder de aandacht te zullen brengen en mij deze week over het verloop te zullen informeren. Het bedrag van een los nummer wordt op mijn abonnement ook nu in mindering gebracht zodat ik bij de plaatselijke winkel een los nummer kan kopen. Hopelijk besteedt de krantenbezorger zijn eerstvolgende verdiende krantengeld aan een goede leesbril...

Ook een klacht indienen over De Stentor?