Klacht De StudentSchilders: slecht schilderwerk en slechte afwerking

yves

het houtwerk aan de buitenkant van het huis is slecht geschilderd en sommige stukken zijn gewoon over geslagen,ook het woonkamer raam is lek door het gestuntel van hun en de verf bladerd af en vertoond lucht bellen

het gedeelte betaalde geld teru zodat ik het door een ander bedrijf kan laten doen,en de vergoeding van het woonkamerraam

Bijlagen

Beste lezers,

We kunnen er een heel betoog van maken met onderbouwing van printscreens van gesprekken van dhr. Kusters maar dat achten wij niet nodig. Wanneer u dit wel wilt lezen dan kunt u dit opvragen bij ons.

De verkorte versie:

Tijdens de uitvoering van de klus was het slecht weer, daarom wat uitloop. Dit vond dhr. Kusters niet leuk. Daarnaast vond hij dat hij mocht bepalen wat we gingen schilderen ivm de dieren. We kregen tijdens de uitvoering op zondag een mailtje dat we geen verfpotten meer mochten kliederen achter, 10 minuten later kregen we een mailtje dat dat vogelpoep was.

Het werk is opgeleverd aan de vrouw des huizes en die was er tevreden mee.

Na uitvoering was hij niet tevreden en kwam met een paar foto's van een paar latjes die bijgewerkt moesten worden maar hij wenste niet dat wij kwamen en wilde het zelf doen. We hebben dus en een uur en tien euro materiaal van de factuur gehad en ivm vakantiegeld wilde ze 1 juni betalen. 2 juni kregen wij een aangetekende voorbeeldbrief dat er een en ander niet klopte. Sinds de eerste keer dat hij aangegeven heeft niet tevreden te zijn proberen wij al een afspraak te maken, elke keer komt hij weer met een raar bericht van zijn kant. Op een gegeven moment zij hij op een woensdag dat wij donderdag om 11 uur moesten langskomen, dat paste niet in onze planning. Daarna van hem geen normale kans meer gekregen langs te komen. Nu probeert hij via jullie en via de geschillencommissie iets te halen. Hij geeft ons het gevoel niet te willen of te kunnen betalen.

Gewenste oplossing: dhr Kusters laat ons langskomen, een paar latjes opknappen die niet helemaal goed zijn en hij voldoet binnen een week het resterende totaalbedrag, dus inclusief het uur wat er af is gegaan en de 10 euro materiaal.

Over het raam kan ik erg kort zijn: een raam kan niet lek raken door het schuren of schilderen. Die was dus al lek of is daarna lek gegaan.

Beste lezers,

De verkorte versie:

Het werk is opgeleverd aan de vrouw des huizes en die was er tevreden mee.

yves
    Ten eerste kunnen wij het makkelijk betalen en ten 2e kon ik maar 3 foto''s op de site zetten,en u maak t mij niet wijs dat een raam vanzelf lek kan raken en daar voor nog goed was,mijn vrouw was te vreden maar toen later de gebreken aan het licht kwamen werd dat al gauw een stuk minder,kijk u probeert zeg nu aan alle kanten in te dekken dat het schilderwerk goed was en ik nodig dan iedereen hierbij uit om te komen kijken naar dit super mooie schilderwerk en het excuses dat het toen regende klopt maar dan gaat een beetje goede ''schilder'' niet schilderen en de latjes zijn 2 keer geschuurd en dat terwijl een andere werknemer dat de vorige dag al had gedaan,kijk ik ben bang dat u langs komt om het een likje verf te geven zoals u zegt ook weer niks word en dat als ik alles betaald is weer met een probleem zit,is het dan niet begrijpelijk dat ik het vertrouwen kwijt ben in u en een ander bedrijf het wil laten doen,ik zou daarom een vergoeding van uw kant op zijn plaats vinden zodat ik de mogelijkheid heb het door een erkend schilder te laten doen en niet een bedrijf die jan en alleman van de straat plukt en vraagt of ze kunnen schilderen,ook nemen ze mensen aan die nog in opleiding zijn en nog geen enkel diploma hebben wat ook een slechte zaak is,en om nu de dieren erbij te halen vind ik een beetje laag en vormde geen belemmering voor het schilderen,het was de gene die de kwast vast hield die het niet goed deed en nu mij belemmerd om een ander bedrijf te nemen
    Beste Jan,

Mooie zin, ik kan er alleen geen touw aan vastknopen.

Een raam kan zelfs door wind of vuil lek raken! Toen het regende hebben wij ook niet geschilderd, alleen het geklaag van u aangehoord dat we maar hadden moeten afdekken.

Enige wat ik nog kwijt wil is dat als u ons al had laten langskomen het allemaal al lang en breed opgelost was.

Mocht dit getouwtrek nog langer duren ga ik deze uren ook meerekenen.
    yves
    Kom met een oplossing desnoods financieel zodat ik het door een ander bedrijf kan laten doen want ik ben mijn vertrouwen in jullie helemaal kwijt en dan zeggen dat de beesten de oorzaak zijn en met een incasso bureau dreigen is helemaal laag,kijk ik kan het ook via de rechter spelen of sbs6,wanneer kan ik bij jullie langs komen op het bedrijf om is een goed gesprek aan te gaan en tot een oplossing te komen waar we beiden wat aan hebben en wees rieeel als ik het verder door een ander wil laten opknappen omdat mijn vertrouwen weg is,dus laat me weten wanneer je op het bedrijf bent dan kunnen we om de tafel.
    De StudentSchilders
    Jan, het enige wat je wilt is een financiële tegemoetkoming, daar gaat wij natuurlijk niet aan beginnen aangezien wij het werk nog niet eens gezien hebben. Je blijf volhouden dat je het door een ander wil laten opknappen zonder dat wij überhaupt de kans hebben gehad om het te bekijken. Wij zeker alles laten zitten en jij voor een paar tientjes eea oplappen, zo werkt dat niet.

Wij hebben al 100x gevraagd wanneer we mogen langskomen, enige wat wij terugkrijgen zijn achterlijke berichten waar wij niks mee kunnen.

De oplossing: jij nodigt ons uit, wij knappen die paar plekken op en dan voldoe je de rekening. Als je een raam vergoed wilt krijgen vraag je daar maar een expert voor, dat staat buiten het schilderwerk.
    De StudentSchilders
    Weet trouwens niet of ze van Klachtkompas meelezen maar ik wil een en ander wel even onderbouwen met mails, smsjes en overige berichten. Daarbij zal ik ook even de berichten aanhalen waarin uw vrouw haar excuses aan biedt voor uw gedrag.
    yves
    Ik hoop dat ze mee lezen van klachtencommissie want mijn gedrag staat los van jullie slechte schilderwerk, tevens hebben wij bewijzen dat jullie iedereen inhuren die een kwast kan vasthouden, maar daar was niet het antwoord op mijn vraag om om de tafel te gaan zitten voor een oplossing anders moet ik ook maar kosten in rekening brengen voor het herstel van het slechte schilder werk.
    Maar ik wil een oplossing en dat ik daarvoor bij jullie langs wil komen voor een gesprek dus graag een datum.

yves
    Je mag het werk zien alleen is het vertrouwen in jullie weg want wij hoopten ook op een goed stuk schilderwerk en lieten het door jullie doen omdat we het jullie gunde en wij er vanuit gingen dat het goed zou gebeuren maar dat was echter niet zo want de gebreken kwamen later, en weg was ons vertrouwen, ik heb u vele foto's gestuurd waarop u het resultaat kunt zien, dit gedoe kost mij veel tijd en spanning ook omdat wij 2 honden moesten laten inslapen binnen 2 mond tijd en dat hakt er in dus ik hoop dat wij hier uit gaan komen zonder rechter.
    De StudentSchilders
    Dinsdag 1 augustus om half 8 in de avond ziet u ons bij uw huis verschijnen.
    De StudentSchilders
    Dinsdag 1 augustus om half 8 in de avond ziet u ons bij uw huis verschijnen.

hallo,
    Ik heb u meerdere keren ken baar gemaakt dat s'avonds niet uit komt dus als u op zaterdagmiddag om 13:30 wilt komen is dat geen probleem want u weet maar al te goed dat wij er niet op staan te wachten om daar s'avonds nog mee bezig te zijn,dus in het kort gezegd zaterdag 5 aug om 13:30 en vergeet de ladder niet,zodat u overal goed bij kunt
    De StudentSchilders
    Zaterdagmiddag 13.30 komt niet uit.

Graag een keer door de weeks vroeg in de ochtend of in de namiddag.
    yves
    Graag dan in de namiddag en dan niet de te laat want in de avond zie ik niet zo zitten,ik zou dan volgende week dinsdag of eventueel een andere dag kunnen mocht de dinsdag u niet schikken kunnen we mits de tijd voor de avond is een andere dag in die week plannen, want deze week heb ik mijn af spraken,graag hoor ik van u hoe laat u van plan bent om te komen en of het die dag lukt
    Dinsdag 5 uur doen dan?
    yves
    vind ik prima,hopelijk komen we tot een oplossing want heb er weinig zin in om nog ver te procederen maar ik hoop dat er een goede oplossing gaat komen want ook over het raam lieg ik niet maar in ieder geval tot dan.
    yves
    ik hoop op een goede oplossing morgen,dit even om de klacht actief te houden voordat hij anders stopt
    yves
    Wij zijn er hopelijk bijna uit hoe we het gaan afhandelen en hopelijk komt het tot een oplossing, ik moet er nog over nadenken voor welke oplossing ik ga kiezen.
    De StudentSchilders
    Aangezien de dingen die u Remi heeft laten zien om op te lossen voor ons 450 euro kosten stellen we voor dat van het totaal af te halen. Dan kunt u dat door een ander laten oplossen zoals gewenst. Totaal komt dan op 1028,14. Er is al 700 betaald. Zullen wij een restfactuur van 328,14 sturen?
    yves
    Ik ga hier niet mee akkoord want er is €750,- betaald en geen 700 u dacht zeker van ik maak nog even 50,00 winst,En ik mis nog een ding over het grote raam en ik wil zwart op wit hebben hoe de kosten zijn berekent en wat daar onder valt want u wilt me nu ook al 50,00 meer laten betalen,probeer het nu is goed af te sluiten want we zijn nu al een tijd bezig en schieten niks op u stuurt mij zwart op wit de kosten die nodig zijn voor herstel zodat ik kan kijken of alles wat slecht is daar in is mee genomen
    Beste Jan,

Wij hebben hier een vergissing begaan met de 700 ipv 750 euro.
    De berekening is als volgt:

bijkeuken opvullen en afschilderen spijker delen 1 uur
    voordeur herstellen 0,5 uur
    overige delen (roestplekjes, niet gelakt, spijkergaatjes, etc) 1,5 uur
    Totaal aantal uur 18 a €23,50

Arbeid 433 euro
    materiaal 27 euro (klein materiaal: schuurpapier schoonmaakmiddel etc.)
    Reiskosten 0 euro

Totaal 450 euro

De duur van de reactie heeft te maken gehad met de vakantie periode waar we nu in zitten. Op het moment dat ik bij u langs bent gekomen was Stijn op vakantie en in dit soort gevallen dient er overlegt te worden voordat er een voorstel gedaan kan worden.

Verder willen we bij deze ook aangeven dat de optie dat wij het nog komen herstellen in getrokken is. We hebben hier geen tijd meer voor in de planning van 2017. Dit zou dan uiterlijk in april 2018 kunnen en dat duurt voor ons te lang (wellicht deelt u deze mening).

Ons aanbod blijft staan. €450 euro van het totaal bedrag van de factuur. Voor het raam wat lek is zal er, zoals ik aangegeven heb bij het gesprek, een onafhankelijke expert gevraag moeten worden om een oordeel te geven. indien deze aangeeft en kan aantonen dat dit door toedoen van onze werkzaamheden is gebeurt dan zullen wij dit verhelpen.

Een van ons zou graag bij de controle van de glaszetter aanwezig zijn.

Wij hopen u zo voldoende geïnformeerd te hebben.
    Hallo,
    De afspraak is dat we alles gaan ondertekenen en dan graag bij jullie op kantoor zodat alles achter de rug is. ik neem aan dat herstel van het lekgeraakte raam door een glaszetter op jullie kosten Is en dat jullie die niet kennen want ik wil een eerlijk advies .Het raam was niet lek voordat er geschuurd was, maar dat kan ik niet bewijzen helaas en dat geldt ook voor jullie dus ik hoop dat we tot een schikking kunnen komen.

Als nog fijne avond.

Als nog fijne avond.
    Beste Jan.

Indien u akkoord bent met de 450 euro van het totaal bedrag af en dat de kosten voor de controle aan het raam bij de schuldenaar komen te liggen dan nodigen wij u graag uit voor een ondertekening voor schriftelijke afronding van de klus.
    Echter hebben wij geen kantoor alleen een opslag. We kunnen het daar eventueel afronden.

Hallo,
    Ik ga hier niet mee akkoord want ik mag aan nemen dat jullie verzekerd zijn en dat ze vanuit daar een expert sturen want wat jullie nu weer doen slaat echt alles eerst schade maken en dan mij voor de kosten van een expert laten op draaien ik heb zo maar het idee dat de rechter er aan te pas moet komen want met jullie kom ik zo niet verder,want zoals het nu gaat willen jullie niet dat het opgelost word.
    Kom aub met een oplossing want ik word hier dood ziek van,en ik heb zo maar het idee dat er nog wel meer dingen aan het licht komen die niet goed zijn,tevens verwacht ik van jullie een redelijke oplossing van de geleden schade door het slechte werk wat jullie hier hebben geleverd.

J.Kusters
    De StudentSchilders
    Jan, wij houden het hierbij. We zijn welwillend genoeg geweest.

yves
De oplossing is een vergoeding voor het slecht afgeleverde werk en het raam Wat lek Is,na de controle heeft men toegegeven dat het slecht was en dat wil ik graag schriftelijk bevestigd hebben tevens was de reactie na de controle pas 2 weken later omdat men wist dat de klacht dan gestopt zou worden,Nu zegt men dat ik niet akkoord ging met de afspraak maar dat was alleen voor de controle van de glaszetter die ik niet ga betalen omdat het hun fout was dit alles kreeg ik via de mail met een dreiging van een incasso bureau wat wel erg ver gaat omdat hun fouten maken,maar het blijkt wel weer dat ze ook de gemaakte afspraak niet na komen.

Ook een klacht indienen over De StudentSchilders?