Klacht De Telegraaf: aansmeren online abonnement aan oudere mensen zonder internet onder valse voorwenselen.

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 477736
Gebruiker
TamBel
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Onder valse voorwendselen een abonnement aan mijn vader aansmeren, hem laten onderteken voor de duur van 3 jaar voor een weekend krant en een online abonnement. Terwijl mijn vader niet eens een computer/ internet heeft.
na een week telefonisch contact gehad waarbij het abonnement zou worden stop gezet.
3 weken later krijgt hij ineens de eerste (weekend) krant, terwijl deze al stop gezet zou zijn. (tenminste dat dacht hij)
Mijn vader snapte daar niks van, waardoor ik zijn rekening heb gecheckt, bleek er al twee keer een bedrag te zijn afgeschreven.
Gebeld met de telegraaf, blijkbaar kan er nu niet meer worden opgezegd worden, bedenk tijd was 14 dagen
Van het eerdere telefonisch contact en de opzegging is geen notitie en/ of melding bekend bij de telegraaf.
Na het telefoontje van vandaag wel ineens email gehad dat de opzegging voor per 2023 zal ingaan.
vind dit werkelijk geen stijl, vind het erg mens onterend, een oude man met een valse smoes binnen te halen en deze te laten tekenen voor een 3 jarig abonnement.

De oplossing

Het abonnement dient per direct opgezegd te worden. Mijn vader betaald nu voor iets waar hij niet eens bij kan (online krant).

1 reactie

  1. Auteur
    De Telegraaf
    Datum
    Dit is onze laatste reactie
    Geachte heer, mevrouw Belfroid,

    Hartelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft het niet eens te zijn met de looptijd van het door uw vader afgesloten contract.

    Uw vader heeft bij het aangaan van het abonnement gekozen voor een hoge korting en een daaraan gekoppelde looptijd van drie jaar.

    Leeftijd is bij ons geen criteria om een klant te weigeren.

    Na het afsluiten van het abonnement heeft uw vader een bevestiging ontvangen waarin de looptijd en alle andere voorwaarden van het abonnement genoteerd staan.

    Op dat moment heeft hij (of u) de wettelijk bepaalde herroepingstermijn van twee weken waar binnen hij kosteloos kan afzien van het door hem afgesloten abonnement. Na deze periode geldt de looptijd van drie jaar.

    Wij vinden het heel jammer om te lezen dat hij het contract eerder wenst te beëindigen en moeten u berichten dat dit niet mogelijk is.

    Als uw vader bewijs kan overleggen van eerder contact (binnen de herroepingstermijn) of een eerdere opzegging, hebben wij mogelijkheden om dit opnieuw te bekijken. Anders rest de afgesproken looptijd van drie jaar.

    Wel hebben wij mogelijkheid om een ander abonnement te noteren met een looptijd van drie jaar. Uw vader zou ervoor kunnen kiezen een dagelijkse krant te laten bezorgen voor 18,50 euro per maand. Meneer gaat dan meer betalen, maar ontvangt dagelijks een krant in plaats van maar 1 keer in de week (en de rest digitaal).

    Op een productwijziging binnen een contract is geen herroeping mogelijk.

    Met vriendelijke groet,
    MH- Webcare Team

Uiteindelijke oplossing

Auteur
TamBel
Datum
Uiteindelijke oplossing
Er wordt een abonnementswijziging aangeboden voor € 18,50 per maand, zodat mijn vader de krant dagelijks kan ontvangen. Maar de 3 jaar blijft gehandhaafd. Dat het om een oudere persoon gaat die geen internet heeft (en niet weet hoe dat werkt) maakt verder niet uit. Ik blijf dit misleiding vinden!!
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over De Telegraaf?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen