Opgelost door De Telegraaf: Bedrag geïncasseerd van rekening, zonder dat daar een opdracht voor is gegeven. Hoe kan dit?

content Opgelost
S.A.A.M. de Ron

TMG Landelijke Media heeft een bedrag van 18 euro van mijn rekening overgeboekt, zonder dat daar opdracht voor is gegeven. Het is van een rekening waar geld op wordt gespaard. Ik gebruik deze rekening niet voor betalingen, dus hoe komt het bedrijf aan mijn nummer en aan de vermeende opdracht? Ik zag dat gelijke klacht eerder is gemeld in december 2017. Er staat in de overschrijving: "eerste incasso", dus kennelijk is het bedrijf van plan meerdere bedragen te innen. Bovendien heb ik geen product ontvangen.

De incasso's moeten worden ingetrokken en ik wil weten hoe zij daartoe gekomen zijn. Hoe komt men aan mijn rekeningnummer en wie heeft bedacht dat ik een product wil?

De Telegraaf
    Geachte heer/mevrouw De Ron,

Hartelijk dank voor uw bericht.

Wat vervelend om te lezen dat er van uw rekeningnummer abonnementsgeld is afgeschreven zonder dat u daar toestemming voor heeft gegeven.

Wij hebben dit voor u uitgezocht en uw rekeningnummer is onverhoopt door een ander persoon op een ander adres aan ons door gegeven.

Na contact te hebben opgenomen met de persoon in kwestie hebben zij per abuis een cijfer verkeerd door gegeven. Hierdoor is uw rekeningnummer terecht gekomen bij deze klant.

Wij hebben dit uiteraard gecorrigeerd en u krijgt het afgeschreven bedrag terug gestort.
    Onze excuses voor het ongemak, wij hebben helaas niet de middelen om te controleren of het doorgegeven rekeningnummer ook daad werkelijk van de klant is.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

BC-Webcare Team

S.A.A.M. de Ron

Ook een klacht indienen over De Telegraaf?