Klacht De Telegraaf: Mijn vader van bijna 90 jaar zit voor 3 jaar vast aan een abonnement omdat hij 3 dagen te laat was

Janet B

Mijn vader van 87 jaar heeft op 1 april 2019 een abonnement afgesloten, in een winkelcentrum. Hij had namelijk medelijden met het meisje dat de abonnement verkocht. Iedereen liep nl door zonder haar aandacht te schenken. Later realiseerde hij zich dat een abonnement helemaal niet handig is en vroeg mij - zijn dochter en gemachtigde - de Telegraaf te bellen om het op te zeggen. Ik legde het op 18 april uit aan de klantenservice en kreeg te horen: u bent 3 dagen te laat en dus zit uw vader er 3 jaar aan vast. Een uitzondering maken kon niet. En een klacht indienen kon via het contactformulier op de website. Dat gedaan; maar toen kreeg ik na verzending een fout melding: toegang geweigerd. Het is verre van klantvriendelijk en onsympathiek van De Telegraaf om deze man van bijna 90 jaar, ondanks zijn aandoenlijke reden, nu op te schepen met een 3-jarig abonnement.

Alsnog het abonnement nietig laten verklaren/beëindigen

De Telegraaf
    Geachte mevrouw Beijer,

Vriendelijk dank voor uw bericht waarin u aangeeft dat u het niet eens bent met het feit dat wij het abonnement van uw vader niet eerder dan na afloop van de contractsduur zullen beeindigen.

Wij begrijpen dat het vervelend is om niet tussentijds op te kunnen zeggen. Helaas is het niet mogelijk om na de herroepingsperiode het abonnement te onderbreken. Het abonnement van uw vader is hier reeds op 8 maart genoteerd met als ingangsdatum 1 april.

Wij moeten u helaas naar onze leveringsvoorwaarden verwijzen. Hierin staat dat het abonnement binnen twee weken na de startdatum herroepen kan worden. Helaas is dit na deze periode niet meer mogelijk.

U had dus vanaf 8 maart tot 15 april dit recht. Hierna kan het abonnement alleen om dringende redenen tussentijds beeindigd worden. Dringende redenen zijn voor ons gezondheidsredenen en overlijden.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben en wensen uw vader veel leesplezier met De Telegraaf.

Met vriendelijke groeten,

AN-Webcare Team De Telegraaf