Klacht De Telegraaf: Onder misleidende informatie abonnement verkocht

VijfdeWortel#113

Beste Telegraaf,

In een moeilijke periode waarin mijn vrouw te maken hadden met een sterfgeval, is ons op straat, nota bene onder misleidende informatie door de verkoopster, een 3-jarig abonnement. wij waren toen met andere dingen bezig en de mail die jullie stuurden is ons ontgaan.

Nu zitten we vast aan een 3-jarig contract van een krant die niet door ons gelezen wordt en zo het oud papier in gaat.

mij een rekening sturen voor de stuksprijs van de krantebn die ik ontvangen heb en het contract ontbinden

De Telegraaf
    Geachte heer Kok,

Wat jammer om te lezen dat u in een nare situatie in uw leven het gevoel heeft dat u misleid bent en vraagt om ontbinding van het driejarig contract.

Het abonnement eerder ontbinden dan de looptijd van drie jaar is helaas niet mogelijk.

Bij aanvang van het abonnement is er gekozen voor het allerlaagste maandtarief. Deze abonnementen hebben een zeer hoge korting maar een vaste looptijd van drie jaar.

In het contract en de bevestiging hebben wij u op de hoogte gebracht van alle voorwaarden van het aangegane abonnement.

Een klant heeft op dat moment een wettelijke herroepingtermijn van twee weken. In deze weken kan een klant kosteloos annuleren en afzien van het abonnement. Na deze periode geldt de looptijd van drie jaar.

U heeft inmiddels vaker contact met ons gezocht en wij hebben u geïnformeerd dat het tussentijds openbreken van het contract niet mogelijk is.

Ook via deze weg zien wij geen legitieme reden voor het openbreken van het contract.

Wij vertrouwen erop u bij deze voldoende te hebben geïnformeerd.

MH- Webcare Team

VijfdeWortel#113
Niet normaal dat ik telkens de standaard reactie krijg. Wat is dit toch slecht van deze “krant”. Computer says no, nu krijg ik 3 jaar lang een krant die ik niet eens lees, wat een verspilling en wat schiet de Telegraaf hier numee op behalve die paar rotcenten. Ze zirgen met deze klantonvriendelijke actie voor dat ik ervoor ga zorgen dat mijn abonnement ze aanzienlijk meer gaat kosten dan ooit opleveren.

Ook een klacht indienen over De Telegraaf?