Opgelost door De Telegraaf: Ongewenste acquisitie via telefoon

content Opgelost
Elizabeth

Ik word vaak gebeld door telefoonnummer 0850292136. Heden driemaal. De eerste twee keer werd er na over laten gaan bij de derde keer afgebroken. De tweede maal weer. Op deze manier loop ik tevergeefs naar de telefoon. De derde maal vandaag krijg ik een persoon die mij wat wil vragen over De Telegraaf. Ik ben hem net voor geweest en nam na tweemaal over laten gaan de telefoon op. Ik vertel hem dat ik niet meer gebeld wil worden en tracht hem uit te leggen dat ik al tweemaal voor niets naar mijn telefoon ben gelopen. De man praat door mijn verhaal heen en als ik hem vraag even naar mij te luisteren hangt hij op. Dat is wel heel erg onbeschaafd. Hoe raak ik van deze onbeschofte behandeling en niet in de laatste plaats van deze ongewenste telefoontjes af?Ben ik nou echt de enige die met dit nummer problemen heeft?

Niet meer gebeld, c.q. lastig te worden gevallen door dit nummer.

De Telegraaf
    Geachte mijnheer, mevrouw Smit,

Bedankt voor uw bericht waarin u aangeeft dat u vaak gebeld wordt door ons telefoonnummer, waarbij de verbinding geregeld na de derde keer overgaan verbroken wordt.

Ook geeft u aan dat het gesprek niet prettig verliep. U verzoekt ons dus ook u niet meer te bellen.

Allereerst: goed dat u dit aan ons doorgeeft. Zo weten wij wat u denkt!

U wordt niet door een collega van ons gebeld, maar door een belcomputer. Deze computer belt drie mensen tegelijk. Zodra een van deze drie de telefoon aanneemt, wordt de verbinding bij de andere gebelde personen verbroken. Dit verklaart waarom u geregeld mee maakt dat de verbinding na drie keer bellen verbroken wordt.

Dit verklaart ook waarom er niet naar u geluisterd werd in dit gesprek.

Begrijpelijk dat u dit als vervelend ervaart. Wij bieden u hierbij dan ook onze excuses aan en hebben u uitgesloten van deze telefoondienst, zodat u niet meer door dit nummer gebeld wordt.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende geinformeerd te hebben en hopen u in de toekomst toch eens als abonnee terug te kunnen begroeten.

Met vriendelijke groeten, AN-Webcare Team De Telegraaf

Elizabeth
Men heeft mijn telefoonnummer uit hun belsysteem geschrapt. Het is voor mij nog te kort geleden, maar tot dusverre ben ik niet meer gebeld en ga ik er van uit dat ik niet meer zal worden gebeld.

Ook een klacht indienen over De Telegraaf?