Klacht De Telegraaf: Onrechtmatige incasso's - Ben helemaal geen klant!!!!

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 194705
Gebruiker
Ontevreden klant
Datum
3 reacties

Details

De klacht

Ik ben helemaal geen klant of abonnee!
Factuur 203690367 en 202716060 dienen te worden teruggeboekt. Helaas was storneren niet meer mogelijk bij deze facturen. Reeds een maand geleden over gebeld met medewerker Aswad (of iets dergelijks). Ik ben geen klant van de Telegraaf en zal het ook nooit worden.
Men heeft vastgesteld dat dit abonnement via straatventen is afgesloten en dat de abonneehouder een hele andere naam heeft. Schande om het dan toch gewoon maar af te schrijven zonder enige vorm van controle! Telegraaf verschuilt zich bij andere klachten in 2015 achter het overgaan naar een nieuw boekhoudsysteem... Nou, ze zitten blijkbaar nog steeds in de transitiefase eind 2016...

De oplossing

Ik geef u nog 1 week om deze onterechte kosten terug te storten, anders gaan we Viral...

3 reacties

  1. Auteur
    De Telegraaf
    Datum
    Geachte heer Horst,

    Bedankt voor uw bericht.

    Wij vinden het vervelend om te vernemen dat zich onterecht incasso's hebben plaatsgevonden.

    Onze excuses voor dit ongemak.

    Omdat het storneren van de eerste twee afgeschreven bedragen niet meer een mogelijkheid is voor u, zullen wij dit bedrag restitueren. Het bedrag kunt u binnen twee weken op uw rekening verwachten.

    Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u nog vragen hebben, dan verzoeken wij u vriendelijk om contact met ons op te nemen.

    Met vriendelijke groet,

    SA - De Telegraaf
  2. Auteur
    Ontevreden klant
    Datum
    Zojuist (25-11-2016) is mijn geld teruggeboekt door de Telegraaf. Hartelijk dank (4 maanden geen beschikking over mijn eigen geld).

    Ik stel het zeer op prijs als de Telegraaf hier publiekelijk aangeeft hoe dit heeft kunnen gebeuren en of zij hun beleid aangaande het afsluiten van abonnementen (middels straatventen) gaan aanpassen. Want wie zegt mij dat dit niet nog een keer gebeurt?

    Gaarne uw openbare reactie.
    Dank.
  3. Auteur
    Ontevreden klant
    Datum
    Het oplossen van de klacht is gelukt maar waarom en hoe dit gebeurd is? De Telegraaf hult zich in stilzwijgen... Zoals gewoonlijk met dit soort bedrijven. Wees gewaarschuwd. Ik overweeg de volgende actie.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Ontevreden klant
Datum
Uiteindelijke oplossing
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over De Telegraaf?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen