Opgelost door De Trapstoffeerder: naden zijn duidelijk zichtbaar na stofferen trap

teleurgesteld

We hebben 2 trappen laten stofferen, een open trap en een dichte. De dichte trap is keurig gedaan. Maar bij de open trap is aan de achterzijde van de treden een duidelijke naad zichtbaar. Volgens de stoffeerder is dat onvermijdelijk bij het type tapijt dat wij gekozen hebben (een zogeheten boucle tapijt). Zijn reactie: je moet er maar mee leven, of - zoals degene zei die namens hem het tapijt heeft gelegd - latjes op de achterzijde van de treden timmeren.

Wij zijn van mening dat de stoffeerder ons hier van tevoren van op de hoogte had moeten stellen, als het inderdaad zo is dat dit type tapijt niet netjes gelegd kan worden op een open trap. Dan hadden wij de mogelijkheid gehad ervan af te zien en een ander type tapijt te kiezen.
Het antwoord van de stoffeerder is dat de lokale tapijtwinkel waar wij van tevoren zijn geweest om het tapijt te bekijken, ons had moeten waarschuwen. Maar wij hebben daar het tapijt alleen bekeken. Het vervolgens bij hem besteld en door hem laten leggen.

De enige manier om het probleem echt te verhelpen zou zijn om het tapijt van beide trappen compleet te vervangen door een ander type tapijt. Gezien de grote hoeveelheid werk die dat met zich meebrengt en de aanzienlijke kosten die gemaakt zijn voor het tapijt, lijkt me dat noch voor ons noch voor de stoffeerder een gunstige oplossing.

Een pragmatischere oplossing is daarom om het tapijt te laten zitten en ons niet te storen aan de naden. Als compensatie voor het tegenvallende eindresultaat wil ik graag dat de stoffeerder het arbeidsloon van de open trap vergoedt (250 euro van de 1200 euro die we in totaal betaald hebben).

teleurgesteld
    De trapstoffeerder is akkoord gegaan met een bedrag ter compensatie.
    De Trapstoffeerder
    Ik ben ervan overtuigd dat de klus keurig is uitgevoerd.
    Alleen valt het tapijt die zij zelf bij een ander heeft uitgezocht een beetje tegen.Zij heeft echter bewust voor dit tapijt gekozen en alleen omdat ik niet aangegeven heb dat de naad aan de achterkant iets zichtbaar is eist ze van mij een geld bedrag.Mijn conclusie is, ben je niet tevreden dan maakt geld dit niet goedZij eiste 250 euro maar ging direkt met 150 euro akkoordBetaal ik niet dan een foute recensie.Omdat ik absoluut geen zin in verder gezeur had heb ik met de stoffeerder besloten haar een bedrag van 150 euro te schenken.Maar zou ze zich nu niet meer storen aan de trap??Ik wens haar in elk geval toch nog veel plezier met haar tapij, waar overigens niks mis mee is.