Klacht de Vreeden: Offerteverzoek leidt tot wurgfactuur

Status
angry Niet opgelost
Klachtnummer
# 300959
Gebruiker
E. ter Hennepe
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Ik werd tijdens een huisbezoek nav een offerteverzoek bij De Vreeden Amersfoort geconfronteerd met niet vooraf aangekondigde extra kosten. In plaats van een maandbedrag van €10,58 moet ik €92,22 betalen ivm de eerste controle die werd uitgevoerd. Deze extra kosten waren vooraf niet gemeld. Ik dacht dat de controle die werd uitgevoerd onderdeel van de service was om mij als klant binnen te halen. Ik wil daarom de factuur niet betalen.

Ik heb niet om een onderhoudsbeurt gevraagd maar had via de site van De Vreeden Amersfoort een schriftelijke offerte aangevraagd voor een onderhoudscontract. Benieuwd naar extra informatie want de maandbedragen voor verschillende situaties staan gewoon op de site (€10,58 per maand). Ik krijg geen offerte maar een dame van De Vreeden belt voor een bezoek van een monteur die uitleg over het contract kan geven en dan gelijk het contract kan laten ondertekenen. Ik weiger zonder bedenktijd een contract te tekenen waarmee ik instem met de onverwachte kosten van €80,-. De Vreeden vind dat het bedrijf kosten heeft gemaakt die ik moet betalen. Maar ik heb niet gevraagd om kosten te maken, ik wil uitleg over een offerte voor een onderhoudscontract. Op de site staat de €80,- voor een eerste controle niet vermeld en ook mondeling is dit niet gezegd.

De oplossing

Ik wil dat De Vreeden haar fout erkend en de factuur intrekt.
Om van het gedoe af te zijn ben ik bereid de helft van het gefactureerde bedrag wel te betalen.

Ik wil geen contract meer bij De Vreden omdat de communicatie niet goed is.
Ik wil dat De Vreeden haar informatie op de site aanpast mbt kosten eerste bezoek en handelt naar haar uitingen of de zin over een schriftelijke offerte verwijderd.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat de Vreeden hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
E. ter Hennepe
Datum
Uiteindelijke oplossing
op 7 juli ontvang ik plots een 'eerste herinnering'. Ik heb toch duidelijk aangegeven dat ik geen werkzaamheden heb besteld. Ik heb gezegd dat ik niet de gehele factuur wil betalen. Daar reageert men niet op. Ik ga er maar eens langs. Wat een vervelend bedrijf.
Status
niet opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over de Vreeden?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen