Klacht De Waal Auto's: Onjuiste informatie en kaoppotte auto geleverd!

Status
sad Niet opgelost
Klachtnummer
# 386025
Gebruiker
H.C.T. Lousberg
Datum
0 reacties

Details

De klacht

Toyota Avensis Wagon gekocht. Zag er goed uit; motor droog etc.
"een complete auto voor jaren rijplezier" zo werd de auto aangeprezen!
Op de explicite vraag of deze olie gebruikte werd dat ontkent!
De auto stond klaar met draaide motor.
De volgende dag na afkoeling heb ik de olie gepeild. deze stond ruim onder het minimum. Ik heb toen 1,5 liter bijgevuld. Toen ik daarna in de omgeving dus geen snelweg reed bleek de auto naar verbrande olie te ruiken en ongeveer1 liter olie op 100 km te gebruiken.
Degene die normaal het onderhoud voor mijn auto doet gaf aan dat de verkoper dit geweten moet hebben.
Toen ik de verkoper belde lachte en vroeg of de monteur een glazen bol had. Gekocht is gekocht en er was geen garantie op.
Ik heb de auto verder laten onderzoeken en er bleken 2 zuigerveren te zijn gebroken en een cilinder ernstig beschadigd en het advies was om er een andere motor in te zetten.
Het bedrijf heeft onjuiste informatie gegeven zowel mondeling als schriftelijk en en stel dit bedrijf dan ook in gebreken. ik zie dan ook tegemoet hoe dit met alle rechten en weren onder voorbehoudt opgelost kan worden.
Auto was blijkbaar reeds kapot en verkoper geeft aan dat hij dat niet wist toen hij de auto zelf ingekocht had!

De oplossing

Herstellen van het probleem c.q. mee betalen aan herstel of auto terug nemen.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Wij vinden dat De Waal Auto's hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

0 reacties

Uiteindelijke oplossing

Auteur
H.C.T. Lousberg
Datum
Uiteindelijke oplossing
De Waal Auto's geeft niet thuis en reageert op geen enkele wijze. De geleverde auto kan niet gebruikt worden en staat sinds de aankoop stil. Zonder o.a. vervanging van de motor is de auto onbruikbaar.
Status
niet opgelost
Beoordeling
sad

Ook een klacht indienen over De Waal Auto's?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn vier manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Meld je klacht bij het bedrijf

  2. Stuur een juridische brief of e-mail

  3. Bel onze juridisch expert

  4. Laat ons voor je bemiddelen