Klacht De Wit Elektrotechniek: Te hoge rekening voor defecte aardlekschakelaar

jhwindau

Wegens stroomuitval heb ik De Wit een reparatie laten uitvoeren. Het bleek te gaan om een defecte aardlekschakelaar. De reparatie was spoedeisend. Vooraf zijn geen prijzen afgesproken. Achteraf kreeg ik hiervoor ene rekening van € 322,68. Het grootste deel van die rekening betrof de kosten voor de aardlekschakelaar zelf. Daarvoor werk een bedrag van € 200,00 excl. BTW gerekend. Doordat het zo'n rond en hoog bedrag was heb ik navraag gedaan. Voor zo'n schakelaar wordt op internet zo'n € 100,0 incl. BTW (en bezorgkosten) gerekend. Het verschil is dus wel erg groot. Een klacht bij de Wit geeft geen oplossing. De Wit hanteert eigen prijzen. Ik ben dus overgeleverd aan een bedrijf. Die kan dus een veelvoud vragen. Vanwege het spoedeisend karakter kon ik vooraf geen offertes vragen om te vergelijken. Kan/mag De Wit zomaar zulke hoge prijzen rekenen?

Herziening van de factuur met een meer marktconforme prijs. Uitgaande van internetprijzen van ca. €100,00 incl. BTW zou dan een prijs van € 100,- tot € 125 excl. BTW een meer passende prijs zijn. De Wit hoeft namelijk niet voor internetprijzen door te verkopen.

Wij vinden dat De Wit Elektrotechniek hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over ?