Opgelost door De Zonnebloem: Nationale Zonnebloem: niet eerlijk naar haar vrijwilligers en te modern voor haar oudere doelgroep

content Opgelost
Petra3

M.i.v. 01-01-2018 stopt de Nationale Zonnebloem oa met al haar Regiovakanties. Een week waar heel veel mensen naar uit zien en die in Nederland plaats vindt. Niks geen verre reizen naar Malaga: gewoon in de buurt mét mensen uit de buurt.
De Nationale Zonnebloem is bij de Regio's langsgeweest om eea te bespreken, maar eigenlijk was de beslissing al genomen. Ze stoppen er gewoon mee. Voor de vrijwilligers van de Regio's kwam dit hard aan en hebben het gevoel dat er helemaal niet naar ze is geluisterd of dat men daadwerkelijk naar een andere oplossing wil zoeken.
Bovendien is vervelend dat in de media als reden de daling van donaties wordt aangegeven. Als je echter het Jaarverslag van 2015 bekijkt, zijn het niet de donaties maar de baten uit beleggingen die enorm zijn gedaald!! Per saldo ook een negatief resultaat, maar zeg dit gewoon eerlijk tegen je mensen!! Niemand is er blij mee maar zo hou je je eigen vrijwilligers niet voor de gek.

Ik vrees dat deze actie van de Nationale Zonnebloem nog veel meer vrijwilligers van haar doet vervreemden. Deze trend is al te zien in het jaarverslag 2015. Het is voor alle gasten heel verdrietig, maar eigenlijk is de Nationale Zonnebloem op lange termijn de grootste verliezer

Dat de Nationale Zonnebloem deze bezuiniging van 66% op haar vakanties nog eens onder de loep neemt/ verfijnt. Ze denken dat een Regiovakantie misschien niet meer van deze tijd is, maar haar oudere doelgroep ís dat ook niet: Past dus uitstekend bij elkaar. Samen zijn, een koppie of borrel en verzorgd worden door enthousiaste vrijwilligers. Meer is eigenlijk niet nodig,

Petra3
    Mijn klacht blijft bestaan. Ik ben heel benieuwd wat de Zonnebloem gaat zeggen/ doen.
    De Zonnebloem
    Beste Petra,

Gisteren hebben we naar aanleiding van jouw klacht elkaar gesproken over het besluit van de Zonnebloem te stoppen met de regionale vakanties.
    Helaas dwingen financiële omstandigheden tot deze keus. Wij onderzoeken op dit moment de mogelijkheden om voor onze deelnemers vakanties te blijven organiseren. Maar dan op een andere manier, meer op geleide van hun wens.
    Het is fijn om te horen dat de Stichting waarin jij actief bent de afgelopen jaren ons financieel heeft gesteund en we zouden het fijn vinden wanneer jullie dat in de toekomst zou willen blijven doen.

Met hartelijke groet,

Nationale Vereniging de Zonnebloem

Petra3
De Zonnebloem onderzoekt hoe zij vakanties kan blijven organiseren maar dan in een andere vorm. Zij is bezig om aan de deelnemers te vragen wat hun wensen zijn.

Ook een klacht indienen over De Zonnebloem?