Opgelost door Dealer Leasing: Er zijn ten onrechte kosten voor schadeherstel van de leaseauto in rekening gebracht.

Status
content Opgelost
Klachtnummer
# 264154
Gebruiker
J.W. Kemper
Datum
1 reactie

Details

De klacht

Ik huurde voor drie maanden een auto (shortlease). Bij aflevering door de chauffeur was de auto zeer licht beschadigd, de beschadigingen werden genoteerd. Toen de auto drie weken voor het einde van de minimale leaseperiode werd opgehaald constateerde de ophalende chauffeur geen schade. Tot mijn verbazing ontving ik een rekening voor het wegwerken van schade van € 75,00. Reclameren hielp niet. Ik kreeg vage foto's van een auto waarvan niet zichtbaar was of het de auto was die ik had gehuurd. Helaas heb ik geen kopie gekregen van het formulier waarop de ophalende chauffeur aantekende dat de auto bij inname schadevrij was.

Daarnaast was de administratieve afhandeling vooraf op zijn minst ingewikkeld en onduidelijk. Samen met het feit dat ik geen bewijs kreeg dat de auto schadevrij was opgehaald kreeg ik de sterke indruk dat het vooropgezet was. Bewijzen kan ik dat niet.

De gang van zaken gaf mij de indruk dat die € 75,00 standaard wordt berekend.

De oplossing

De kosten voor schadeherstel zijn ten onrechte berekend. Ik zou die kosten terugbetaald willen zien, al geloof ik daar niet in.

Bedrijf status

Bedrijf status

Bedrijf
Status

Dealer Leasing is aktief op Klachtenkompas. Je kunt dus elk moment een reactie van hen verwachten, uiterlijk binnen twee weken.

1 reactie

  1. Auteur
    J.W. Kemper
    Datum
    Het blijft stil...

Uiteindelijke oplossing

Auteur
J.W. Kemper
Datum
Uiteindelijke oplossing Na een open en eerlijk gesprek waarin mijn klacht serieus werd genomen betaalt Dealerleasing de in rekening gebrachte kosten terug. Dat was wat ik had gevraagd. En om dit soort klachten te voorkomen in de toekomst worden de procedures voor uitgifte en inname van auto's verbeterd. Met de auto zelf was overigens niks mis: goed schoon, goed onderhouden.
Status
opgelost
Beoordeling
content