Klacht Dealer Leasing: Niet coulant naar de klant, communicatie en slechte afhandeling schade

Bosloper

Alles op één hoop ondertussen wat mijn problemen zijn met dealer leasing , bedrijswagen leasing Geldrop. Eerste schade was slordig afgehandeld, tot twee keer toe de auto afgeleverd na "herstel" van schade. 2x vergeten kompleet de bumpers te vervangen. Na de 3de keer uit eindelijk wel goed. Helaas is de auto op 17-11-2018 weer in elkaar gereden, deze keer zo drastisch dat ik betwijfel of de wagen nog wel veilig te repareren is. Gezien mijn eerste ervaringen met herstel van schade bij dealer leasing heb ik direct aangegeven wat ik er van denk mbt herstel. Ik heb aangegeven dat ik een schade herstel rapport wil zien. Was geen probleem werd aangegeven, tot op de dag van vandaag 27-12-18 nog niks mogen ontvangen van jullie. Zelfs over de auto nog niks gehoord. Duurt wel erg lang bij jullie om een auto te herstellen? Laat op zijn minst iets weten na +/- 7 werkdagen. Auto is al ruim 6 weken weg. Punt 3 en ook niet onbelangrijk voor mij als klant. Door wijziging van activiteiten maak ik meer kilometers, ik heb hier al 2 x een extra gereden kilometer factuur voor ontvangen. Als ik op de gehele looptijd uiteindelijk na afloop aan de juiste kilometerstand zit krijg ik mijn extra km niet terug betaald. Dit is niet correct richting de klant. Om verder in de problemen te komen met de kilometers heb ik jullie om een offerte gevraagd om de km per jaar met 15.000 extra km te verhogen. Het bedrag wat hier uitkwam was schandalig hoog en niet in verhouding met normale tarieven. We hebben via via een nieuwe offerte aangevraagd met de zelfde voorwaarden en opties om de prijzen te vergelijken. Hier kwam een verschil uit van €235,- per maand voor btw vergeleken met een reeds lopend contact. Dit is alles behalve coulant zijn naar de klant. Ben zeer teleurgesteld in deze gang van zaken.

Graag ontvang ik het schade rapport van de hersteller. Garantie dat wij veilig met deze auto kunnen rijden. Graag hoor ik wanneer de auto klaar is? Graag ontvang ik een correcte offerte voor kilometer verhoging.

Dealer Leasing
    Geachte heer Heuvelmans,

Vervelend om te horen dat u dit zo ervaart. Wij hebben meerdere malen geprobeerd contact met u te zoeken maar helaas krijgen wij tot op heden geen gehoor. Zou u zo vriendelijk willen zijn om contact met ons op te nemen via 088 700 1818, zodat we samen met u kunnen zoeken naar een passende oplossing.

Dealerleasing
    Beste Dealerleasing,

Ik heb zojuist een mail ontvangen waarin staat dat jullie mij hebben gebeld, echter heb ik geen enkel telefoontje of bericht eerder ontvangen van jullie. Maar goed. Ivm de vakantie die we nu hebben ben ik niet altijd in de gelegenheid om telefonisch bereikbaar te zijn. Om weer van het kastje naar de muur gestuurd te worden wil ik jullie vragen mij een naam van een contact persoon door te geven via mail waarmee er aan een gepaste oplossing geboden kan worden. Graag verneem ik van jullie.
    Bosloper
    Er is contact geweest vanuit Dealerleasing, nu nog een oplossing
    Bosloper
    Nog stééds bezig met met Bedrijfswagen leasing Geldrop de afhandeling c/q oplossingen. Administratie klopt niet, en er wordt maar liefst 2x €495,- aangerekend als ik schade heb. 1 x eigen risico van €495,- dat is logisch, maar dan nog een eigen risico om de tegenpartij schadeloos te stellen is iets bijzonders. En een raar verhaal. Ik ga er vanuit dat dit gecorrigeerd wordt. Daarbovenop komen er nog de kosten van een leenwagen?? Omdat Dealerleasing er ruim 7 weken over doet om een schade te herstellen. Leenwagen zit toch bij de lease?? Administratie reageert niet op vragen, en legt geen vreemde facturen en onjuist berekening uit. Ik ontvang al herinneringen voordat de betalings termijnen verstreken zijn, ook bijzonder. Vandaag is mij toegezegd dat er maandag aanstaande een reactie komt mbt het facturen, administratie en door mij te ontvangen betalingen die nog voldaan moeten worden door bedrijswagenleasing. Ik ben zeer benieuwd hoe dit gaat aflopen. In afwachting op een reactie, oplossing en betaling aan mij.
    Dealer Leasing
    Geachte heer Heuvelmans,

Zoals in mijn eerdere mail en telefonisch aangegeven blijven wij bij ons standpunt en zullen wij u geen verdere tegemoetkomingen doen.
    Wij hebben er in onze ogen alles aan gedaan om uw ontevredenheid weg proberen te nemen maar helaas deelt u deze mening niet.
    Tevens vinden wij dat wij voldoende uitleg hebben gegeven betreffende het eigen risico, schades en de doorbelasting hiervan.
    We vinden het erg jammer dat we er samen niet uit kunnen komen. Indien u de verschillen van inzicht alsnog met ons wil bespreken staan wij hier uiteraard voor open.

Team Dealerleasing B.V.
    Bosloper
    Mocht u overwegen om in zee te gaan met Dealerleasing/bedrijfswagenleasing te Geldrop, laat de overeenkomst goed lezen door een jurist. Hou er rekening als u schade gaat rijden door eigenschuld ze 2x €495,- gaan facturen, bij de tweede keer zal dit bedrag verdubbelen. Mocht u klachten hebben en u wil graag wél goed geholpen worden door dit bedrijf zet uw klacht dan op internet. Dan pas worden klachten serieus genomen. Wat ik o.a. niet in dank kan afnemen van dit bedrijf is dat ze mij een extra schade willen aanrekenen die nooit door ons veroorzaakt kan zijn. Een extra factuur van €495,- was het gevolg. Ik heb deze direct geprotesteerd en gedreigd met een rechtszaak. Heb direct een credit nota ontvangen. De auto was met schade door kop staart botsing bij dit bedrijf in herstel. Na 9 weken was de auto pas klaar na herstel. De schade was onverantwoord hersteld, op aandringen van mij bij dit bedrijf is de overeenkomst ontbonden. Nu moest de borg nog verkend worden. Opeens was er nog een schade ontdekt op de achterbumper ivm verrekening. Na 9 weken dat de auto in hun bezit was is dit in eens gebeurd?? Auto afgesleept, 2x transport etc. Mooi verhaal met behoorlijke vieze nasmaak. Ik wens jullie goede zaken, maar met ons nooit meer.

Bosloper
Uiteindelijke oplossing Correctie van fouten in de administratie, schade voertuig hoef ik niet meer terug te nemen, een mysterieuze schade factuur is ingetrokken omdat ik bezwaar heb gemaakt, totaal heeft mij dit 14 uur aan mailen en bellen gekost met Dealerleasing over een periode van 9 weken. Er moeten nog kosten verrekend worden in mijn voordeel en een dubbele factuur mbt schade van €495,- terug betaald worden die ik reeds voldaan heb. Eigen risico op schade €495,- maar niet 2x €495,- . Ik heb sinds afgelopen woensdag niks meer gehoord, mij is toegezegd dat dit snel opgelost zal worden. Indien nodig zal ik mijn klacht weer openen.