Opgelost door Dealyo: Ik krijg mijn geld niet terug na retourzending product

Status
angry Opgelost
Klachtnummer
# 382674
Gebruiker
Richard_
Datum
2 reacties

Details

De klacht

Na retourzending geen geld teruggave willen doen. Het retouradres op de originele verpakking is niet het juiste retouradres aldus dealyo.nl
In dealyo.nl voorwaarden staat het retouradres, aldus dealyo.nl
Maar het bedrijf besteld en laat de producten wel leveren vanaf het retouradres. Ik heb wettelijk recht op mijn geld teruggave daar ik alles retour heb gezonden.

De oplossing

Mijn bedrag (aankoop plus verzendkosten aanschaf) binnen 3 werkdagen retour te storten op mijn rekening.

2 reacties

  1. Auteur
    Richard_
    Datum
    Het bedrijf blijft vast houden aan hun weigering tot retourneren betaald bedrag.
    Het bedrijf schuift het nu op, dat ik contact op moet nemen met postNL en of het retouradres. Waar het bedrijf zelf notabene hun bestelling uit zet en vandaan laat bezorgen. Want dat retouradres van de originele verpakking is niet hun (lees het bedrijf) retouradres uit hun (lees bedrijf) voorwaarden.

    Ik heb alles netjes in originele verpakking retour gezonden aan het retouradres op deze verpakking.
    In mijn optiek heb ik wettelijk aan alles voldaan en recht op retour van het betaalde bedrag (inclusief verzendkosten)
  2. Auteur
    Richard_
    Datum
    Bedrijf heeft bedrag geretourneerd, zonder verzendkosten bij aankoop.
    Maar in ieder geval het aankoop bedrag geretourneerd.

    Jammer dat het tot zo ver heeft moeten komen en er zo'n strijd heeft moeten plaats vinden.

Uiteindelijke oplossing

Auteur
Richard_
Datum
Uiteindelijke oplossing
Na een veel te lang getouwtrek heeft Dealyo het aankoop geretourneerd. Niet de aankoop en verzendkosten maar alleen het aankoop bedrag. Dus je betaalt 2x verzendkosten bij aankoop en retournering waar je naar kunt fluiten en dus weggegooid geld is.
Status
opgelost
Beoordeling
angry

Ook een klacht indienen over Dealyo?

De Consumentenbond begeleidt je naar een oplossing:

Heb je een probleem met een bedrijf? Er zijn drie manieren om tot een oplossing te komen. We helpen je stap voor stap.

  1. Stuur een juridische brief of e-mail

  2. Bel onze juridisch expert

  3. Laat ons voor je bemiddelen