Klacht DEBTSCAN: Deze handelwijze is in strijd met de Wet Op de bescherming van Persoonlijke gegevens. Wet op de Priv

E.J. van Beek

Enige dagen geleden ontving ik een brief van de firma DEBTSCAN. Daarin werd aangekondig dat ik was opgenomen in spanbestand. Dat betekent dat zij doelgericht kentekens opsporen en deze doorgeven aan incasso bedrijf
Van den Bergh&partners. Dit bedrijf heeft weer opdracht gekregen van Direct Pay Services B.V. Met geen van deze bedrijven heb ik ooit contact gehad, noch schriftelijk noch mondeling/telefonisch. Aan dit geheel zou een vonnis ten grondslag liggen van de kantonrechter te Leiden. Ik ben ben nooit als gedaagde opgeroepen voor een zitting, noch is is het vonnis aan mij betekend.
Ik heb de firma Van den Bergh&partners verzocht een afschrift te sturen van het gehele dossiers, althans waaruit zou blijken bij welke firma ik een uitslaande schuld zou hebben. Direct Services B.V. is namelijk ook een incassobureau. Er is gedreigd beslag te leggen op mijn auto. Het gaat om een eindbedrag van 433,18 euro. Het oorspronkelijke bedrag bedraagt iets meer dan 100 euro. Dit dossier heb ik niet ontvangen en zij weigeren ook dit te doen.

Het dossier naar de versnipperaar althans de opname in het scanbestand van Debtscan verwijderen.

Wij vinden dat DEBTSCAN hier je klacht op moet lossen! Jij ook? Doe een oproep via Social Media!

Ook een klacht indienen over DEBTSCAN?