Klacht DeGiro.nl: Onverschuldigde betaling na foutieve boeking De Giro

DennisdV

Zojuist gebeld n.a.v. een foutieve (dubbele) overboeking van mijn bankrekening naar de Giro. Het bedrag was dubbel bijgeschreven en enkel overgemaakt, dus teveel van de Giro gekregen. Ik was mij niet bewust van het overschot en heb dit geld dus gebruikt om aandelen te halen en een deel naar mijn bankrekening overgemaakt. Zojuist gebeld door een medewerker met de boodschap dat ik een uur had om dit te corrigeren en anders middels het pandrecht op mijn portefeuille mijn aandelen zouden worden verkocht om het verschil te compenseren. Aangegeven de fout te begrijpen en voorgesteld dit vanavond te corrigeren, aangezien ik midden in een bespreking zat dus niet in de gelegenheid was om dit direct te doen. Aangegeven dat het hier tevens een onverschuldigde betaling betreft n.a.v. een fout van De Giro zelf en ik hier uiteraard niet de dupe van wil worden. Geen enkele mogelijkheid om een manager of verantwoordelijke te spreken, alleen maar ruggespraak. Schandalig

Erkenning van fout Giro en excuses voor de behandeling van hun klant. Het kan niet waar zijn dat ik mij in bochten moet wringen en hier een uur de tijd voor krijg terwijl de fout bij de Giro ligt. Tevens stellen zij mij zonder schriftelijke bevestiging in gebreke en beroepen zich op het pandrecht waar dit helemaal niet aan de orde is. De medewerker was zich duidelijk niet bewust van de wet en regelgeving omtrent onverschuldigde betalingen en liet zich hier, ongehinderd door enig gebrek aan kennis, op een totaal empathieloze wijze over uit. Het gevoel van machteloosheid als gevolg van een fout van de leverancier mag nooit ontstaan bij de klant, zeker niet in deze situatie.

Ook een klacht indienen over DeGiro.nl?