Klacht DeKilometerverzekering.nl: WEES GEWAARSCHUWD! - De Kilometerverzekering brengt onrechtmatig kosten in rekening

Solomon-S

De Kilometerverzekering brengt onterechte en onbestaande kosten in rekening. De Kilometerverzekering vroeg mij om mijn kilometerstand door te geven, negen maanden na het afsluiten van de verzekering. In juli 2015 was mijn kilometerstand 35.502 kilometers. Ik had toen overeengekomen voor 10.000 kilometers per jaar en had nu 14.587 kilometers in totaal gereden.

Nadat ik mijn kilometerstand had opgegeven, kreeg ik een e-mail met ca. 225 Euro aan “kosten”. Volgens De Kilometerverzekering heb ik 22.000 kilometers per jaar gereden, terwijl ik slechts 4.587 kilometers meer had gereden. De Kilometerverzekering baseert haar berekening op een incorrecte en enkelzijdige calculatie van toekomstige en “gemiddelde aantal kilometers in een jaar” terwijl er vanuit technisch oogpunt nog niet eens een jaar is verstreken. Er zijn namelijk negen maanden verstreken sinds mijn contractafsluiting.

Daarnaast houdt De Kilometerverzekering vol dat ik gemiddeld 22.000 kilometers heb gereden of zal gaan rijden, terwijl dit geen feit is maar een prognose, die is gebaseerd op miscalculatie en slechts in het voordeel is van De Kilometerverzekering.

Ik heb meermaals geïnformeerd dat ik alleen zal betalen voor de teveel gereden kilometers, te verstaan 4.587 kilometers. De Kilometerverzekering is niet bereid om mij het bedrag door te geven voor deze extra kilometers en brengt onrechtmatige kosten in rekening voor ongereden kilometers die gebaseerd zijn op gemiddeldes.

DeKilometerverzekering.nl
    Deze verzekering werkt net als het energiebedrijf. Als je meer gebruikt dan betaal je ook meer. Een waarschuwing is echt overbodig. Dit is het principe van deze autoverzekering. Daartegenover staat ook dat wanneer je minder aan kilometers per jaar maakt je ook premie terug krijgt. Ook bij andere autoverzekeraars betaal je een hogere premie als je kiest voor een hoger kilometrage. Wij hebben u dit ook meermaals per e-mail doorgegeven. Mvg De Kilometerverzekering.nl
    Solomon-S
    U heeft overduidelijk niet begrepen waar dit om gaat of u verdraait alles om hier schaamteloos onderuit te komen. Het gaat hier erom dat u ongereden kilometers (of zoals in uw voorbeeld van energiebedrijf, ongebruikte kWh's) in rekening brengt. Het gaat hier speciek erom dat ik GEEN 22.000 km heb gereden of ga rijden, en toch brengt u deze kosten in rekening. U heeft mij onvoldoende via e-mail uitgelegd hoe u dit rechtvaardigt. De waarschuwing is voor klanten die ik een teleurstelling wil bespar

Ook een klacht indienen over DeKilometerverzekering.nl?