Klacht Dekra: DEKRA attendeert niet op ernstig defect bij occasionkeuring

sad Niet opgelost
C.D.J. Knots

DEKRA wijst onze klacht van 21 november 2016 botweg af.
De feiten:
DEKRA heeft op ons verzoek op 20 september 2016 een "occasionkeuring"uitgevoerd, dossiernummer 16168559.
Resultaat keuringsonderzoek is 2 "technische onvolkomenheden", 1 "advies".
1) "niveau motorolie": "bijvullen" en "advies" is "nader controleren/onderzoeken".
2) "lekkage motorolie": "lekkage opheffen".
Totaal waren er 16 "technische onvolkomenheden". De 14 overige waren allerlei minuscule krasjes, deukjes en andere oppervlakkige beschadigingen die wij zelf ook hadden waar genomen.
Op 24 september 2016 hebben wij de auto gekocht.
Kort na de koop bleek dat er een zeer ernstig defect was: de "klepringen" in de cilinders lekten waardoor motorolie verbrand werd en zwarte rookpluimen het gevolg waren.
De reparatie heeft meer dan € 1000,00 gekost.
Verwijt naar DEKRA:
Uit de DEKRA rapportage bleek niet dat er een ernstig defect, lekkende klepringen, aan de hand was.
En op dit punt, vinden wij, is de DEKRA ernstig tekort geschoten. de DEKRA wordt juist ingehuurd om te checken of er mogelijk motorisch-technische defecten zijn.

Wij verwachten dat de DEKRA alsnog verantwoordelijkheid neemt voor dit falen en de geleden schade volledig vergoed.

Dekra
    Geachte heer, mevrouw,

Wij vinden het vervelend om te vernemen dat u nog steeds ontevreden bent. Wij begrijpen dat u na het uitvoeren van een occasionkeuring er na aankoop van het voertuig op korte termijn geen reparatie uitgevoerd hoeven te worden. Wij hebben in de raportage wel het olieverbruik beschreven en evenals dat nadat de olie is bijgevuld nader onderzoek naar de reden noodzakelijk is. Als aanvullend adviespunt is dit ook in de rapportage vermeld. Op basis van de rapportage had u dit met de dealer kunnen bespreken en naar een mogelijk oorzaak kunnen zoeken of van de koop af te zien. Het advies is niet gevuld en kunnen wij u daarin dan ook niet tegemoet komen. Bijgevoegd nogmaals de eerde toelichting op uw ingestuurd klacht.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

DEKRA Automotive

C.D.J. Knots

Ook een klacht indienen over ?